2012. október 6., szombat

Ami másnak egyenes, az nekem a fejesgörbe.

Helyesebben, amit más egyenesnek lát, az nálam meg se közelíti az egyenest. Na, így már jobban érthető. De hogy teljesen tisztába legyünk avval, hogy miért is lovagolok ennyire a geometriai kifejezéseken, elmondanám, hogy kaptam egy törött pengéjű, és elcsavarodott markolatú bicskát, az egyik vásárlómtól. Avval a jelszóval, hogy te biztos tudsz kezdeni valamit vele. Jelentem, tudtam. Miután kiszabadítottam a penge tengelyét, és megláttam hogy szinte semmi bonyolultság nincs az elkészítésében, neki is álltam..................Levágtam egy darabka 3 mm-es köracélt. Ennyi ! A pengét már egy kicsivel nehezebb volt elkészítenem. De mivel alapanyagom, és időm is volt, bátran nekiláttam annak is. Ki kellett következtetnem a formát a törött darabkából. És számolnom kellett avval is, hogy én nem tudok körömvájatot készíteni. Mert akkor nem egy határozott félköríves alakzat lett volna, hanem sok kicsi rovátka.Ugyanis kotyog a kis-flexem tengelye ! Így hát szélesebbre hagytam, azon a részen a foknál, hogy az ujjbegyeimmel meg tudjam majd fogni. Sitty-sutty, és már ott is volt a kezemben a hellyel közzel elvékonyított, ( és a V-re köszörüléstől kezdve, a konvex levezetőélen át, a széles élszalagig, mindent magába foglaló ) penge. Következett a markolat kiegyenesítése. Azaz, simán satuba fogtam, és ellentétes irányban megcsavartam a markolatot. S mivel a markolat alapját is 1 mm-es sárgaréz lemez alkotta, igen könnyű dolgom volt. Akkor csapot bele, és zömítsünk egy kicsit. Aha, ha ez ilyen egyszerűen menne. A rugó, és az időjárás is ( mivel épp egy égszakadás közben kellett felszaladnom a műhelyből, szépen megáztam, és meg is lett az eredménye, egy enyhe lefolyású meghűlés képben )  ellenem dolgozott ! De a satuval ezt is megoldottam. A zömítést viszont elk..tam. Nem kicsit, mert nagyon. Addig zömítettem, amíg elkezdett meghajolni a tengely. Zárt állapotban nagyon látszik hogy nem stimmel valami, de kinyitva viszont minden illesztés kiegyenesedik rajta. Nálam így egyenesedik ki, még a fejesgörbe is. A használhatóságát pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy édesapám evvel reggelizik azóta, és csak annyit mond.........néha, és ..........akkor is csak halkan. - Fiam, vágja ez a szalonnát is mint, Sallai f...a a szappant ! Vagy Fa szappant ? Én már nem vágom.

2 megjegyzés:

  1. Uhh, egyre inkabb erik a gondolat, hogy szakszeruen, annak rendje es modja szerint kezeljem a diszosajtot...
    Kell egy fejesgorbe...

    VálaszTörlés
  2. Uhh, egyre inkabb erik a gondolat, hogy szakszeruen, annak rendje es modja szerint kezeljem a diszosajtot...
    Kell egy fejesgorbe...

    Gratulalok, egyedi lett.

    VálaszTörlés