2012. november 2., péntek

Csokis-diós krémes.

A fene se gondolta volna, hogy egy egyszerű házi sütemény látványától, nem a nyálelválasztásom indul be, hanem a fantáziám. Annyira adta magát az ötlet, hogy nem bírtam neki ellenállni. A kakaós, csokis piskóta közé, ( amit baracklekvárral is megkentünk )   becsomeszkoltunk, jó adag habos diós krémet. Ennyi ! Mindig a legegyszerűbb sütemények a legfinomabbak. Ezt már megtanultam az alatt a pár év alatt, amit a konyhában töltöttem. Na de most nézzük az én késem összetevőit. Nálam merbauból készült a piskóta, és diófából a habos
rész.
A baracklekvárt, pedig bőrkoronggal helyettesítettem. Mellesleg kipróbáltam, hogy milyen az amikor nem egyenesek az illeszkedő felületek. Akinek van otthon szalagfűrésze, annak viszonylag könnyű dolga volna, mert csak egymásra kellene helyeznie a két falapot, és szép ívben kell elvágnia. Ráadásul, két késtestvért tudna készíteni, amik ellentétei lennének egymásnak. De nekem nincs ilyenem, úgy hogy maradt a csiszolás, és a folyamatos illesztgetés. Nem egy könnyű dolog annak az embernek, akinél sok milliméter a tűréshatár a pontosságban. Ja, és ez én volnék ! Na ezért raktam bele a bőrkorongokat. A többi munkafázis gyerekjáték volt ehhez képest. Kicsi fúrás, egy késhegynyi reszelés, és egy csipetnyi ragasztás, amit kiegészítettem némi skandináv éles csiszolással. Hoppá, annyira mesélem a markolat receptjét, hogy majdnem elfelejtettem megemlíteni, hogy miből készült a penge ! Rugóacélból. Most már, hogy ezt is elmondtam, teljesen meg vagyok győződve róla, hogy nem vagyok normális. Mert akinek a sütiről nem a nassolás jut az eszébe, annak valami nagyon nagy baj van az agyával. De mivel nem ragályos eme elmebaj, úgy vélem hogy az emberiség nincs veszélyben.

9 megjegyzés:

  1. Szia AMA!

    Én ugyan nem ettem az általad említett sütiből,de mikor megláttam az alkotásod széles vigyor ült ki az arcomra :)
    Jól sikerült darab az biztos és ha megszületik az új bejegyzés a blogomban (talán már ma este) egyből rájössz, hogy miért vigyorogtam.
    Gratula!

    Zébarát

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert markolattüskés kést készítettél, ugye ?

      Törlés
  2. Szervusz Zé !

    Én is vigyorogtam. Hidd el ! De a te késed a jól sikerült darab. Az enyém csak egy hétköznapi " édesség " ! Köszi a dicséretet.

    Távoli barátod, AMA.

    VálaszTörlés
  3. Jellemző a blog olvasóira, hogy mindenről ugyanaz jut az eszükbe... A kések...

    Szép darab!

    Andor

    VálaszTörlés
  4. a ":-)" lemaradt...

    Andor

    VálaszTörlés
  5. Szervusz Andor !

    Nekem régebben, a sex jutott mindenről az eszembe. Vagy még most is ? De nem kezeltettem magam miatta. De a késeket már 7 éves korom óta kedvelem, ezért az jobban berögzült a tudatomba. Ja, és kimondottan örülök, hogy a blogom olvasóinak is ugyanaz jut az eszükbe, mint nekem. ;-)

    AMA.

    VálaszTörlés
  6. Kedves AMA!

    Most olvastam Zé hasonló kését, és tényleg, mintha összebeszéltetek volna.
    Az nem derült számomra egyértelműen, hogy ez most markolattüskés vagy panelos. A kép alapján tüskésnek látom, de a "két falapot" említésed miatt lehet, hogy panelos? Vagy egyéb trükk van a dologban?
    Ja, és én is szeretem az egyszerű sütiket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Ed !

      Tüskés a kis drága. Két külömbözö fa, és 22 mm vastagok, ez nálam 2 falap. Ez az alap ;-) !

      AMA.

      Törlés
    2. Szervusz Ed !

      Tüskés a kis drága. Két külömbözö fa, és 22 mm vastagok, ez nálam 2 falap. Ez az alap ;-) !

      AMA.

      Törlés