2014. március 23., vasárnap

Mora Pimpőke.

Ez most egy végtelenül rövid bejegyzés lesz. Imádom a szénacél pengés késeket. Többek közt a Mora késeket. Olcsók és jók. Mondhatnám hogy tucatkések, de már nem így van. Hiszen alig lehet kapni őket. Na de van egy jó akaród, akkor könnyű dolgod van. Megkéred hogy cserélje el veled........mondjuk az egyik............vagy a másik késedre. Ennyi. Aztán már azt teszel vele, amit csak akarsz. Akár bőrgyűrűsre is elkészítheted a markolatát, csak meg kell hosszabbítani valahogy a rövidke markolattüskét. Én simán egy darabka 8 mm-es csövet " céóztattam " rá a kollégámmal. Aztán már csak két baknit kellett szerkesztenem..............őőő mondjuk .............marhalábszár csontból !  Azért itt egy kicsit trükköztem, mert a fölsőt a pengén, és nem a tüskén keresztül húztam. A páromtól kaptam egy multifunkciós kisgépet ( Köszönöm szépen !!! ) amivel gyerekjáték volt kialakítani a tüske, akarom mondani a penge helyét. Két fajta bőrből kockákat vágtam, és 3 éve lejárt fehér faragasztóval ( kb. olyan állaga, és szaga volt,mint a hatnapos túrónak ) összeragasztottam. Majd egy pár nappal később formára csiszoltam. Kézre állóbbra mint amilyen az eredeti lapított szilvaforma volt. Ja, és a pengén csak a levezetőélt políroztam csak meg, mert még mindig tetszik az a patina, amit az előző gazdájánál kapott.

2 megjegyzés:

  1. AMA!

    Örömmel látom, hogy más is próbálkozik bőr markolattal. A képet elnézve azért én is azt tudom tanácsolni, amit Marci ajánlott nekem, 800-as finomságú papírig elmenni, utána polírozni rongy(korong)gal. Nagyságrendekkel szebb lesz. Én már kipróbáltam, csak még nem blogoltam az eredményt. A faragasztó meg necces, hogy köt-e a vashoz rendesen, pláne ha 3 éves. És a víztartalmának leadása is kétséges a bőrön keresztül. De hogy ne csak kritizáljak, a markolat formája tetszetős, és a penge is jó választás. Nekem is van egy nagy Mora pengém, ideje lenne méltó markolatba foglalni.

    Üdv, Karesz

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Karesz !

    Látod ez a különbség kettőnk közt. Te maximalista vagy, én meg nem is tudom milyen. De én azok közé az emberek közé tartozom, akik inkább a praktikumra, és nem az esztétikára mennek rá. tudom hogy szebb lett volna, de így viszont nedvesen is úgy tapad a kezembe, hogy az csuda. Mivel használom is, számomra ez a fontos. De a dicséretet most is nagyra tartom tőled. Köszönöm. Kíváncsi vagyok hogy te mit fogsz kihozni belőle.

    AMA.

    VálaszTörlés