2011. szeptember 21., szerda

Raspy, avagy egy reszelő reinkarnálódása.




A hétvégén két dolgot is csináltam. Nyomtam egy hasast egy 7 köbméteres medencébe, és készítettem reszelőből egy kést. Az előbbinek egy részleges izomszakadás lett az eredménye, az utóbbinak pedig egy olyan kés amilyet régóta el akartam készíteni. Enyhe fájdalmakkal a hátamban nekiálltam csiszolni a reszelőt, és arra a következtetésre jutottam, hogy eddig méltatlanul keveset foglalkoztam, evvel a késesek számára ideális alapanyaggal. A lágyítással nem foglalkoztam, mert a 1,5 Kw, az másfél kilowatt. A gépem bírja. Csak én is bírjam. Ebben az évek alatt szerzett rutin segített. Na nem a késkészítésben, hanem a fájdalomcsillapításban. Apranax, és algopiryn, és " ágyő " fájdalom. A késeim készítésénél amúgy is arra koncentrálok, hogy minél jobban sikerüljön az a dolog amin éppen dolgozom. Ez az utóbbi képen látszik is. Remélem. A Soma komámtól kapott marha csontból, próbáltam minél többet felhasználni. Több kevesebb sikerrel. A merbauból megmaradt, illetve leeső darabkát használtam föl a reszelő benyelezéséhez. Meg némi üverapidot is. Most is úgy éreztem hogy tökéletesen áll a penge a markolatban, és most is rá kellett jönnöm hogy tökéletes kést tudok csinálni. Igen..................................tökéletes balos kést. Egyszer úgy szeretnék a sok balos mellé, egy jobbosat is készíteni. A mozaik szegecsnél pedig kipróbáltam egy új módszert, amit többé soha nem fogok csinálni. Mégpedig azt, hogy először belenyomom a csőbe a ragasztót, és csak utólag rakosgatom bele a drótokat. A képen látszik hogy miért mondom ezt. Mindentől függetlenül a raspy elkészítése alatt elfeledtem hogy milyen a világ körülöttem, és avval töltöttem az időmet amivel szerettem volna. Hátfájás ide vagy oda, jól éreztem magam egy pár órán keresztül.

4 megjegyzés:

  1. Hello Ama!

    Nagyon szép kést hoztál össze, hátfájás ide, vagy oda!
    Én is egy reszelőt próbálok mostanában reszelni(7mm),de igen nehezen tudok megfelelő kontúrt összehozni a delikvensre, bár Zé barátunk megbiztatott, hogy menni fog az. Remélem.
    De a te pengéd nagyon tetszetős lett, még ha "balos" is. Jól mutat a merbau és a marhacsont együttese is., szépen kdolgoztad. A mozaikról annyit, hogy én is szoktam kísérletezni ezzel-azzal, abból mindig tanul az ember, még ha nem is terv szerint sikerül.
    Bár nekem összességében nagyon bejön a kés, gratulálok.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  2. Szia AMA!

    Jó kis kés lett ez, tetszik, hogy bent maradt a reszelő gyári mintázata. Nagyon jól mutat a markolaton a csont! Ügyes vagy!

    Zébarát

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Zsombor !

    Na ez az a szó ami illik rá: tetszetős. Mindig eltalálod a kellő kifejezést. Én is biztatlak hogy próbálkozz csak a felköszörüléssel bátran. Csak a hőfokra vigyázz. Ne vidd 200 C° fölé, mert akkor kilágyul, mint az áztatott kenyér. A gratulációt pedig nagyon köszönöm.

    AMA.

    VálaszTörlés
  4. Szervusz Zé !

    Számomra ez egy olyan kés amit már régóta tervezgettem, hogy megcsinálom. Ezért lett olyan ami nekem is tetszik. De te meg még ügyesebb vagy, mert a bárdkollekciódról már ódákat zeng a haveri társaságom. Mondtam nekik, hogy lehet gyűjteni, és karácsonyra meglepni magatokat. A dicséretet pedig köszönöm.

    Távoli barátod, AMA.

    VálaszTörlés