2011. október 9., vasárnap

Fall-kniv, az őszi kés.

Itt van az ősz itt van újra, S kés, mint mindig, énnekem. Tudja isten, hogy mi okból. Szeretem? de szeretem. Így szólt volna ez a pár sor, a magyar irodalom órán ha nem fogtam volna vissza magam. De most nem fogtam. Eleresztettem a gondolataimat, had szárnyaljanak. Mármint ami a késem formáját illeti. Melegfront van, és mocskosul fáj a fejem. Úgyhogy 1/2 perc után abba hagytam. Különben is annyira gondolkoztam, hogy levegőt is elfelejtettem venni. A légszomj visszahozott a valóságba. Rájöttem hogy a nemrégen a boltunkba érkezett Fallkniven kések egyike annyira tetszik, hogy nem is tudnék most más formájú kést készíteni. Úgy vagyok vele, ha már nem tudom megvenni ( a régi telefonom "dakk-téppel" van összeragasztva, és egy simogatós Xperiára gyúrok, most arra kell a pénz ) akkor készítek valami hasonlót. Szóval a forma meg van fejben, de alapanyag meg még a kanyarban sincs. Mi a bánatból legyen. Acélból, és fából ! Világosodtam meg egy pillanat alatt. Jelenleg ez a gondolat is nagy teljesítmény, hogy a fejemben lévő katyvaszból ezt is ki tudtam találni. De aztán ráleltem egy régi szelektor lapra. Asszem több tonna hulladékot " nyiszabálnak " vele apróra, úgy hogy nem lehet rossz anyag. Csupán 3 mm vastag, de nem bírtam elhajtani a lemez sarkát a satuban. Ez kell most nekem. Meg egy kis platán, amit Zé barátomtól kaptam. Csak annyit mondok fapapucs, és már hipp-hopp készen is vagyok. Ja, azt nem mondtam hányszor. Sokszor. De a jól bevált, és begyakorolt mozdulatok, meghozták a kívánt eredményt. Bevallom nem az járt a fejemben hogy a kés milyen lesz, hanem az hogy milyen világot élünk most. Senki, és semmi nincs biztonságban. Ráadásul a nemzetközi helyzet is fokozódik ! Aztán egyszer csak ott volt a kezemben a kis WM1-es " kisgyepi " változata. Meg vagyok elégedve magammal. Nem hibátlan a........................ Tényleg, mi is legyen a neve ? Ősz van, és a svéd késre hasonlít, tehát legyen fall ( ősz ) kniv ( kés ) ..........................Fall-kniv, de hát mi az manapság. Most jut eszembe, hát az eredeti kés ! Egyszer úgy is lesz egy olyanom. De addig beérem evvel a saját készítésű, home made változattal.

6 megjegyzés:

  1. Szia Jani!

    Hol van belőle a mozaik szegecs???? Amúgy klassz! A fa nyersen marad, vagy még kezelést kap?

    Soma.

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Soma !

    Most Zé késében van olyan. Nem lehet egyszerre két embernek is mozaik szegecses kést csinálni, mert akkor lehet hogy összeroskad a " Zuniverzumm " ! Szó szerint kezelést fog kapni, mert a fogdosáson kívül nem tervezek semmi felület kezelést. Nekem is tetszik.

    Jani komád.

    VálaszTörlés
  3. Hello Ama!

    Jó kis forma, jó kis kés! Olyan kis univerzális, mindenre használható kés benyomását kelti.
    Nekem tetszik a nyers markolatszín.


    Ui: Ja és az a körítés, ahogy leírtad...(az se mindennapi)Kösz.

    Gratulálok

    Zsombor

    VálaszTörlés
  4. Szia AMA!

    Tetszetős kis kés lett! Már el is felejtettem , hogy platánt is adtam Néked... Én azért javasolnék legalább egy hígított akrillakkos beeresztést, csak hogy ne koszolódjon.

    Zébarát

    VálaszTörlés
  5. Szervusz Zsombor !

    Köszönöm a gratulációt, de nem érdemlem meg. Csak annyit tettem, hogy összeválogattam az alapanyagokat hozzá, és a többi a gépeken mult. A nyers szín nekem is tetszik. A szöveg meg csak úgy jön magától. Zé hallott már, élőben is. Ugyanilyen vagyok, mint ahogy írok.

    AMA.

    VálaszTörlés
  6. Szervusz Zé !

    Csak kiválasztottam a fejemből az egyik nagy késgyártó formáját. Őket illeti a dicséret. Adtál bizony, nem is keveset. Alig bírtam elhozni. Én me gazért se kenem be avval az akrilllllakkkkkos izével, mert inkább patinát szeretnék, ha még koszosnak is fog tűnni. Majd kialakul rajta egy platánium réteg, az majd megvédi.

    Távoli barátod AMA.

    VálaszTörlés