2012. március 26., hétfő

Tőr tuning.



 Az élet néha tartogat meglepetéseket. Nekem leginkább, azok tetszenek, amik a hobbimmal kapcsolatosak. Meg lehet érteni, hogy mekkora öröm számomra, amikor az egyik kedves ismerősöm felajánlott számomra egy kést, avval kérdéssel hogy : -Tudsz evvel valamit kezdeni ? Mert akkor neked adom. Épelméjű ember, nem utasít vissza ilyen ajánlatot ! Én sem. Innen tudom, hogy ép ( bár ezt néhányan kétségbe vonják ) az elmém. Alig vártam hogy hazaérjek, és hozzáfogjak az átalakításhoz. Mert ez a tőr, nem így néz ki ám a valóságban. A Józsefvárosi piacokon lehet az eredetivel találkozni, és megvenni, ha meg tud egyezni az ember fia, a hunyorgó..... ész a madal nelvet kicit fulcán beszéló embelkékkel ! Ezeosszá ! ( 1500 HUF ) Ez az az összeg amit le kell szurkolnunk, ha jól tudunk alkudozni. Na de, ezt mindenki tudja. Azt viszont hogy milyen lesz a pimpelés után a tőr, azt csak az új gazdája..... Becsuktam a szemem, és belenyúltam a fiókomba. Az első dolog ami a kezembe akadt, egy mogyoróbokor gyökér darabkája volt. De ez igencsak kevésnek bizonyult. Főleg azért, mert elég amorf volt a lelkem. No, akkor ebből csak betét lesz ! Szem becsuk, turkálás folytat. Hohó, egy agancs ! Ráadásul pont akkora, amekkorára szükségem volt. Naná hogy megörültem neki.
Most már csak az üreget kellett kialakítani a különböző anyagokban. No meg, megrövidíteni a markolattüskét. Nekem értelmetlennek tűnt, a keresztvas fölötti pengerészen, a dupla ujjtámasz. Le is csiszoltam azon nyomban. A többi munkafázis, szinte már rutinból ment. Ami nem biztos hogy jó hozzáállás, ha pontosan akar az ember dolgozni. De itt csak a fölösleget kellett lecsiszolnom az agancsról, és kicsit feltuningolni a betétet, egy-egy bőrgyűrűvel. Aztán pedig ráilleszteni a tüske végére a markolatgombot. Kész is van. De még gyerek az idő. Akkor viszont, készítek neki egy tokot is. Mert megérdemli. Fenyődeszkát találtam. Pont jó lesz ! Hagyom ám magam befolyásolni, és úgy döntöttem, ebbe is rakok egy kis mogyoró gyökér betétet. És hogy végképp passzoljon a tőrhöz, még egy kis bőr varró szíjjal is feldobtam.Bár, tőr tuningot említek a címben, ez valójában nem volt más, mint egy kis átalakítás. De az nem hangzott volna ilyen szépen, mert nem alliterált volna.

4 megjegyzés:

  1. Hello Ama!


    Szép kis tőrre tettél szert az egyszer bizonyos.
    A mogyorógyökér jó ötlet, nem is gondoltam, hogy ilyen szép dolog csiszolódik belőle.
    Nekem tetszik a végeredmény.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Zsombor !

    Már azt hittem, hogy teljes érdektelenségbe fullad ez a projekt. Pedig olyan nagy divat manapság az átalakítás. A tőr első látásra giccses volt, és ezért döntöttem az átalakítása mellett. Vagy az a baj, hogy az eredetiről nem raktam fel képet. Most már mindegy. A gyökereket pedig nagyon szeretem. Kivéve, ha az egy közterület felügyelő, vagy egy rámenős hajlékony ember.

    AMA.

    VálaszTörlés
  3. Szia AMA!

    Na végre ideértem én is. Azt nem tudom, hogy milyen volt a tőr eredeti markolata, de az biztos, hogy a nyomába sem érhet az általad készített pompás darabnak! Bátran mondom, hogy több ilyen átalakítást kellene csinálnod, mert ez igen tetszetős lett! Csak elismeréssel beszélhetek erről a munkádról is (bár tudom, hogy ez neked sem munka, inkább szórakozás).

    Zébarát

    VálaszTörlés
  4. Szervusz Zé !

    Szívemből szóltál, barátom !

    AMA.?

    VálaszTörlés