2012. március 1., csütörtök

Sany-O, avagy a félbetört karrier.

Úgy gondoltam, senkit sem untatnék avval, hogyan és miként került hozzám, egy törött penge................Dehogynem ! Magától a nagy Kedves Medvétől kaptam, miután megpróbálta kalapáccsal orvosolni, a kovácsolásnál keletkezett egyenetlenségeket. Vajmi kevés sikerrel. Néha a legjobbakkal is megesik, hogy nem bírják a feszültséget. Mindezek ellenére még nem kell őket ezért, a kukába kidobni. Át kell alakítani őket ! Ami, ugye tudjuk, a mi sem egyszerűbb kategóriába tartozik. Az összes óv intézkedést betartva, és mindent számba véve, egyszerűen csak átszabjuk a kontúrokat. Mindezt úgy tesszük, hogy a lehető legtöbb maradjon meg a törött pengénkből. Én a legkézenfekvőbb módszert választottam a leghosszabb élszalag megtartása érdekében. Birkaláb hegyűre változtattam át, az eredetileg hasas pengét. Nem rajzoltam rá az új formát. Inkább engedtem, hagy szaladjon a csiszológép szalagján. Azt vettem észre, hogy ilyenkor alakulnak ki a legszebb ívek. Bár mindez csak ízlés kérdése. Szépen szálltak a szikrák..........tényleg, még meg sem említettem azt hogy W8-as anyagról van a kis drága............... a pórias nevén nevezve, ezüstacélból.
Percek alatt végeztem, és közben azt is kitaláltam, hogy milyen formája lesz a markolatnak. Már csak azon kellett agyalnom, hogy melyik fa illene a nyersen hagyott kovácsolt felülethez. Éppen bele akartam túrni a fiókomba, amikor a satu pad sarkán megpillantottam, egy színezett A3-as méretű bőr darabot. Sehova tovább ! Ez lesz a befutó. Gyorsan felkockáztam kb. 31x39 mm-es darabokra, és a közepükbe pecek vágóval elnyújtott lyukakat ütöttem. Na ezeket húztam rá a markolat tüskére. Összeragasztásukra egy víz alapú faipari ragasztót használtam. Azt pedig hogy ezek a bőrkorongok ne csússzanak szét, két csont darabkával akadályoztam meg. Száradás után már csak csiszolnom kellett egy keveset. Ami viszont nem ment zökkenő mentesen. De csak addig, amíg a respirátort fel nem vettem. Csak úgy szállt a por mindenfelé. A végén úgy is én takarítok ! Hagy szálljon. A vége akkor is egy új kés lesz................! Az lett. Bár nem a legszebb. De én úgy tartom, hogy néha készíteni kell olyan kést is, ami nem teljesen olyan mint amilyet a boltok polcain tucat szám lehet találni.

3 megjegyzés:

  1. Szia AMA!

    Ha hiszed, ha nem, pont tegnap agyaltam ilyen birkaláb alakú pengén, de beelőztél. Jó kis használható kés lett Gratula!

    Zébarát

    VálaszTörlés
  2. Hello Ama!

    Gratulálok, jól sikerült átalakítás ez.
    Nekem kicsit a börtönkések jutnak eszembe róla.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Zé !

    Ne fogd vissza magad. Agyalj tovább ! Kíváncsi vagyok a végeredményre. A sok " ranger " után, üdítő látvány lesz egy birkaláb hegyű kés a blogodon. Abban viszont biztos vagyok, hogy egy új megoldást fogsz kitalálni erre a témára.

    Távoli barátod, AMA.

    VálaszTörlés