2013. február 24., vasárnap

Mohamaradék....avagy, hogy lehet a nagy késből, kicsit készíteni.

Először is.........el kell törni. Mondjuk egy olyat, aminek a tervezésénél elkövettem egy végzetes hibát. Furatot készítettem a pengébe. Azt hittem, ha a pókos bicskák pengéiben is lehet, akkor az enyém is " megdíszesedhet " egy kósza lyukkal. Nem is volt vele semmi probléma, mert kitaláltam, hogy a 8 mm átmérőjű lyukba, rézből készült rúdanyagot teszek. No meg a többi 3 milliméteresbe is. A terv az volt, hogy stilizált medvemancsot ábrázoljon. Ezt meg is valósítottam a Paw and Moss ( Mancs és Moha ) nevezetű késemben. Szóval a lyuk kitöltésre került, a késem pedig bevetésre.......... Ja, míg el nem felejtem. Sajnos nem tudok róla képet mutatni, mert sok képemet eltüntetett egy számítógépmumus. Fránya digitalitás !!!
De hasonló volt, mint Zé barátom egyik régi Szerény személyemről AMA-tőrnek elnevezett kése.................és már vissza is kanyarodtam a bevetéshez. Egy farönköt akartam kettérepeszteni vele, amikor hallottam, egy nem fára jellemző reccsenést. Na mondom, -Kampó az új késemnek ! Na most mit csináljak vele ? Majd csinálok belőle kiskést ! Avval a lendülettel, kb. két évre el is felejtettem. De a minap elővettem a torzót, és rárajzoltam egy új kés formáját. Aki azt hiszi, hogy ismét elkövettem a hibát, és úgy gondolja............mit keres megint a pengében az a lyuk..........annak teljesen igaza van. De hát kontúros volt a régi kés, és azok már benne voltak, és teli voltak csőszegeccsel. Nem is állt szándékomban eltüntetni őket. Inkább csak egy kicsit foglalkozni akartam, az egyik régi vasammal. Még csak ki sem lágyítottam. Csak csiszoltam, és egy kicsit reszeltem. Csodálkoztam rajta, hogy viszi a reszelő. De aztán rájöttem, hogy ez a markolata volt a késnek, ahol nem fontos hogy kemény legyen az anyag. Vagy az edzés sem sikerült olyan tökéletesre ? Most már tök mindegy. A lényeg az, hogy tanultam a hibámból, és többé nem gyengítem el a pengét, holmi lyukkal. Azt meghagyom a profiknak. Nem fogok neki semmilyen munkát adni. Kapott egy kis fonatot, és kész. Azt pedig már régen megtanultam, hogy kell néha olyat dolgot is csinálni, aminek nincs semmi haszna. Mert általa a többi dolog, használhatóbbnak fog tűnni.

4 megjegyzés:

  1. Szewa!

    Nem lényeg az, ha néha kettétörik egy nagyrabecsült vas, mert lehet, hogy egy újjabb isteni szikra még jobb eredményt hoz ki belőle. Bár én az eredetit nem láttam, de ez olyan jó kis agresszív benyomást kelt bennem .
    Gratulálok, Zsombor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Zsombor !

      Ha láttad volna az eredeti vasat, akkor minden bizonnyal más lenne a meglátásod. De igazad lehet. Semmi nem véletlen. És különben is............hagy hulljon a férgese ! Enyhe nyomás hatására, át is keresztelem durcás kismalacnak, annyira agresszív. Csak vicceltem. Ja, és köszönöm a dicsérő szavakat.

      AMA.

      Törlés
  2. Lattunk mar par penget torni a pengetohoz kozel helyezett (szegecs)furat miatt..
    Az utolso mondatok nagyon tetszettek!! :)

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Degu !

    Onnan, hogy tanultam a hibáimból ? Igen. Engem ez visz előre, és nem könyvelem el sikertelenségnek. A sírkövemre pedig nekem is azt fogják vésni, hogy befejezte tanulmányait. De ez majd csak 2049-ben lesz reális. Addig viszont még kikerül a kezeim közül, néhány jól, vagy balul sikerült vas.

    AMA.

    VálaszTörlés