2013. március 17., vasárnap

Q-Kree-Q...!

Valahogy így kukorékol egy Jaffa kakas a Chulakon. De néha a mi utcánkban is. Még mindig sc-fi rajongó lévén, inspirációnak vettem a reggeli baromfi ébresztését, és fejemben körvonalaztam egy kés tervét. Nagy legyen, és mintás legyen a markolata ! Ami illene egy Jaffához is. Pont megfelel ezeknek a óhajoknak a nepáli Gurhák tradícionális fegyvere. Akkor készítsünk kukhrit ! Nem szabad az én kezembe vasat adni, mert azonnal beindulok. Kikanyarítottam a sarokból a maradék 7 mm vastag laprugómat, és " ráfilctollaztam " az elképzelésemet. Még egy vágást sem ejtettem az acélon, de már tetszett a dolog.   
A szép nagy ívek, amúgy is mindig lenyűgöznek. Na de nem akarta kiadni az anyagom a teljes profilt. Jaj de sajnálom, hogy nem készíthetek kontúros kést ! Ez is markolattüskés lesz......hi-hi-hi. Mentségemre legyen mondva, az eredeti kukhrik is ilyen módszerrel készülnek. Csak ott vizibivaly szarvát használják markolatnak. Ehelyett én a házi készítésű micarta mellett tettem le a voksomat. És ez a kis videó végképp meggyőzött hogy jól döntöttem. A jó öreg levágott nadrágszáraknak most nagy hasznát vettem. No meg a szavatossági idején kissé túlszaladt műgyantának is. Na de kellett már egy kicsit dolgozni is az agyalás helyett !
Visított a flex, és nyiszitelt a reszelő. Igen a reszelő. Mostanában az vált be a legjobban, ha géppel is, és kézzel is készítem a levezető élet. Nem akarok szamárvezetőt készíteni. Egyszer csak meg kéne tanulni kést készíteni ! Nyugdíjig megtanulok remélem. Na de valamit már sejthetek, mert egészen kukhri formája lett a vasamnak. Bár..............most jöttem rá, hogy nem is. Hiszen a a görög Kopishoz jobban hasonlít. Basszus ! Most mit csináljak?  Ó, hogy nyúljon meg a nyakam ! Írjam át az egészet ? Egy cafrangos fittyfenét ! Különben is, a görög kakas nem is tudom, hogy hogy kukorékol.......... Vagy nevezzem át: Vaszilisz Kakasz Kukhrikusznak ? Hú de gáz ! Na mindegy. Így marad. A rendszertani besorolást pedig, rábízom a szakemberekre. Nekem pont elég, hogy jót szórakoztam, miközben csiszolásztam. Nem is beszélve, arról a felejthetetlen élményről, amikor könyékig műgyantás voltam, hiába volt rajtam védőkesztyű. Az pedig már csak hab volt a tortán, hogy a markolat csiszolásánál rájöttem, hogy folytonossági hiány keletkezett a szövetanyagban. Sebaj ! Ez olyan probléma, amit egy gyűszűnyi epo-kittel simán megoldottam. S hogy nem lett olyan mint a többi rész ? Kit érdekel. Egyébként is Zsombor a múltkor megnyugtatott:- A hiba, a sufnis védjegye. Igaz beszéd. Innen tudom hogy hova tartozom. Pont olyan vagyok, mint az a bizonyos Jar Jar Binks a Baljós Árnyakból.........( hú, de ez már egy másik történet )...........és lehet hogy, kapkodok majd kiccsi buntettes ?  

14 megjegyzés:

  1. Szia Jani!

    Jó lett ez a kis darab vas! Nekem tetszik! Az írásodon meg még most is röhögök! Jaffa kakas. Nem vagy százas, de ezért szeretünk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Soma !

      Erre megy ki mindig a játék. Mármint hogy ne legyek 100-as.

      Jani komád.

      Törlés
  2. Szia!

    Mostanába sokat gyönyörködök a munkáidba, és ez is igen ütős lett megint.
    Vadállat!
    Hobbi szinten én is készítek késeket, de én bőrdíszműves vagyok.
    Egyszer egy mesterember azt mondta a munkámra,"az a legszebb benn, hogy az apró hibák miatt látni, hogy kézzel készült"!
    És ez így van!(ahogy te is írtad)
    Úgyhogy legyenek csak benn hibák.
    Gratulálok, gyönyörű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Balázs !

      Köszönöm a dicséretet, és a megnyugtatást is. Azt mondták, hogy ha egy kis időt szánnék rá, akkor szebb késeket készítenék. De én szeretem ezeket a " hibás " cuccokat. Tőlünk nyugatra, és északra, rajonganak az ilyen magam készített dolgokért. Itt egy fityinget se adnának érte. Ezért szoktam néha elajándékozni őket.

      AMA.

      Törlés
  3. Jani!

    Ez a késed nagyon betalált! Nagyon tetszenek a kukrik, már tervezem egy elkészítését jó ideje, de nem jutottam vele semmire. És a hibák miatt ne aggódj, nekem is ez a védjegyem, csak nehogy előbb levédd!

    Üdv, Karesz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Karesz !

      Köszönöm a jó szavakat, és már levédettem. De csak a műhelyemen belül ! Egyébként is, nagyon szeretem amikor a te leélezésedet láthatom, mert abban te vagy a király. Ja, és epedve várom a te kukhridat is.

      AMA.

      Törlés
    2. Jani, az én kukrim még arrébb van. Egyfelől sem alapanyagom nincs, sem edzeni nem tudok ekkora vasat. Ezért is szeretném Tőled megkérdezni, hogy tudsz-e valahol Szolnok - esetleg környéke - valakit, aki foglalkozik ilyesmivel, megbízható és az árai is barátságosak.

      Amúgy köszönöm a dicséretet, de a Te leélezésed is szép.

      Üdv, Karesz

      Törlés
    3. Szervusz Karesz !

      Igen tudok. Úgy hívják hogy Berényi Sándor. A http://www.berenyikesek.hu/ biztos találsz elérhetőséget, és meg tudjátok beszélni az edzést.

      AMA.

      Törlés
  4. Nagyon szép,részemről folyik érte a nyálam. Jó lehet egy ilyet a markodban tartani. Valamikor régen láttam a rajzaidat,terveidet késekről. Ott láttam egyet s nekem a Kaminoi Köztársaság jutott róla az eszembe. A nevére már nem emlékszem.
    Ez tényleg bitang lett!

    Tisztelettel B Szabolcs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Szabolcs !

      Ne folyjon a nyálad, annyira nem szép. De annyit elárulok, hogy tényleg jó érzés a markodban tartani. Még jobb érzés lesújtani vele. Dolgozik az 50 deka vas, rendesen. Nem tudom hol láttad a rajzaimat, de ha bent a munkahelyemen, akkor kézbe is foghatod a kést, ha akarod. A klónozók , pedig a nagy kedvencem. És már én sem emlékszem a nevére. Ja, és köszönöm a dicséretet.

      AMA.

      Törlés
  5. Szervusz AMA!

    Valamikor réges,régen! Láttam a rajzaidat azokban az időkben mikor még a vírus nem támadta meg számító gépes rendszeredet. A blogod újra kezdése előtt. Töröltél és újra kezdtél mindent! Ha jól emlékszem. A munkahelyeden nem járhattam mert távol vagyunk egymástól mint Kamínóhoz a Risiköd! Sajnos!

    Tisztelettel B Szabolcs

    VálaszTörlés
  6. Szevasz Ama!

    Nagyon korrekt "kis" kést csináltál, hallod-e. A kísérőszöveg meg a szokásos besz...., nagy élvezettel olvastam.. Így ismételten csak gratulálni tudok, hajrá.

    Üdv: Zsombor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Zsombor !

      Ismételten köszönöm a dicsérete, innen a Jóreménység fokon is túlról. A hajrá pedig mindig is jó ösztönzőszóként hatott rám. De a plusz fokok, még jobban hatnának.

      AMA.

      Törlés