2013. augusztus 10., szombat

Augusztus 20.

Bár még csak Augusztus 10-e van, én már a 20-át ünneplem. Na nem tűzijátékkal, hanem a magam szerény módján, késkészítéssel. Amúgy sem szeretek a nagy tömegben kólicálni. A műhely a nekem való terep. Amúgy pedig csak nagyzolok, mert nem én készítettem a pengét, hanem egy kovács. A kés leendő gazdája, pedig csak annyit kért, hogy egyszerű legyen. Küldött is róla képet, egy könyvből. Miszerint a magyarok régen olyan késeket készítettek, amik minden díszítéstől mentesek voltak. A pengét pedig egyszerű nyélbeütéssel rögzítették, a többnyire fa, vagy agancs markolatban. Mi sem egyszerűbb ennél. Gondoltam magamban. De aztán rájöttem, hogy a kovácsunk vétett egy apró hibát. Csak annyit hogy nem középre kalapálta a tüskét, hanem a fok felé. Mivel az agancsnak van egy természetes íve, ezért a szép egyenes markolattüske, kilátszódott volna a markolatból. Orvosoltam a problémát, és megkurtítottam a tüskét. De még így is nagyon előre esett az él felőli rész. Ezt is orvosoltam. Marcha de Chont Márkiról elnevezett Os-ból készült ujjvédővel. Izület gyanánt kapott egy kis nadrágszíj darabkát is. Meg enyvet. Tadám !!! Kész is, a kis Magyar kés. Az ünnepi hangulatról pedig, a Március idusáról megmaradt szalag gondoskodott. Boldog jövő hét utáni keddet kívánok mindenkinek !

4 megjegyzés:

  1. Szervusz Ama!
    Na ez a vas beütött! Bőr és agancs, kedvenceim. Nagyon szép lett.
    Csak így tovább!

    Balee

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Balle !

      Pedig alig alakítottam az alapaoonyagokon. De néha a kevesebb, több. Ja, és köszönőm a biztatást.

      AMA.

      Törlés
  2. Szewasz AMA!

    Egyszerű, de nagyszerű. Szép és sallangmentes kiskés, gratulálok!

    Zsombor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Zsombor !

      Köszönöm a lényegretörő értékelést. Most ennyire telt a "tehetségemből" !

      AMA.

      Törlés