2013. november 10., vasárnap

Orange EDC.

Olyan sokszor hallottam, mostanában ezt a kifejezést, hogy ez engem is tettekre sarkalt. Elméletileg az EDC annyit jelent, hogy:Every Day Carry, azaz mindennap hordott. Ebbe a kategóriába elég sok minden belefér. Nálam ezen dolgokra, egy hátizsák van rendszeresítve. Néhány bicska, lámpa, multifogó, fényképezőgép, pillanatragasztó, fejfájás-csillapító, és néhány fixpengés kés. De ha egy masszív, és törvénykövető ( tehát 8 cm pengehossz alatt lévő kés, még hiányzik a felszerelésemből. Ezt a hiányosságot akarom pótolni evvel a kiskéssel. 
Teljes hossza 165 mm. A markolaté 95 mm, a penge hossza 70 mm. Anyaga pedig gyorsacél. Na ennyit a paraméterekről. A tény az hogy evvel a késsel gyakoroltam egy nagyobb késre, és majdnem meg vagyok elégedve az eredménnyel. A V-re csiszolást gyakoroltam. A következő mindig jobb lesz ! Így szoktam magam biztatni, és néha meg is van az eredménye. Alakul, alakul, de még mindig nem az igazi. Mondjuk ezt most ráfogom az acélra, mert a gyalukés, amiből készült a gyakorlatilag reszelővel megmunkálhatatlan kategóriába tartozik. Sőt, kifúrni is lehetetlenség. Ettől függetlenül a csiszológép szalagjának már nem tudott ellenállni. Pik-pak kész voltam ( 1 teljes óra ) és már ragaszthattam is fel a markolathéjakat. Mindig is tetszett a vastag penge, vékony markolat párosítás. Most én is kipróbáltam. De mivel mást nem találtam, ezért egy műanyag tálca letört darabjait használtam fel erre a célra. Jól állt a kezemben, de veszettül csúszott. Ezért a végén kapott egy kis csúszásgátló felülete is. Most már csak mókolnom kell hozzá egy tokot, és jöhet velem a mindennapokra. Ha nem válik be, akkor viszont megy a polcra. Viszont, ha találok alkalmas vastagságú műanyagot, akkor én is kipróbálom legközelebb az Anso mintát a markolaton.

5 megjegyzés:

  1. Na ez a vas, nagyon faint lett. Mint formailag, mint méretileg, na és a színe!
    Igen szép, sok ilyet készíts még.

    Balee

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Balee !

      Köszönöm a dicséretet. Amúgy az egyik következő késemnek, neonzöld lesz a markolata.

      AMA.

      Törlés
  2. Nagyon jó kis kés lett! Csak így tovább!! :)
    Üdv Krisztián

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Krisztián !

    Köszönöm, igyekszem.

    AMA.

    VálaszTörlés