2014. május 18., vasárnap

Így készül a BeDeCo !

Az egész itt kezdődött......Üllő Bikánál. A terv az.......hogy három acél egybe forrjon.

A nagy Manitu segítségével a tűz is lángra lobbant a kovács műhelyben.

És ímé az elképzelés. Két acél közé tegyünk egy harmadikat. Mondjuk 51CRV4 közé M1-et !

Felizzanak a kedélyek, és az acélok is. A versenyzők még most haboznak egy kicsit.

A küzdelemben részt vesz a messze földön híres Bórax is. Nem összetévesztendő a többi pár betűs fehér porral !

Néhány ( szolidnak semmiképpen nem mondható ) kalapácsütés Berényi Sanyi szakavatott kezei által.

No meg az ő gépesített kovács társa által is, és egybeforr a három réteg.

Először a markolattüskét alakítjuk ki. De azt a lentebb lévő képen láthatjuk !

Másodszor pedig a penge hozzávetőleges formáját kalapáljuk ki. Ezt meg az előző képen figyelhetjük meg !

Hát ez lett belőle. Egy háromrétegű laminált penge. Mellette pedig a leendő markolata.

S hogy ebből mi lesz ? Ha mindent jól csinálok, akkor egy kovácsolt pengés Puukko.

Minden esetre a Punisher nekilát, és nekiáll büntetni. A végeredmény pedig kb. két hét múlva lesz látható.

10 megjegyzés:

  1. Nagy élmény lehet a kovácsműhely levegőjét szívni. A gyerekkori szomszédom kovács volt. Van egyfajta misztérium a kovácsműhelyek körül. Irigyellek hogy ilyen segítségeid vannak. A kovácsolt pengék az azért egy másik kategória. 17 évesen egy haverommal nekiálltunk a kazán segítségével kovácsolni. Befejezetlen projekt lett, de szívesen emlékszem rá. Várom a végét.
    Üdv: Barna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Barna !

      Én is osztom a véleményed. Nagy élmény a kovácsolás. De én igyekszem befejezni a projektemet.

      AMA.

      Törlés
  2. Most kedvet kaptam én is kovácsolni...
    (Már csak egy kovácstűz kell hozzá)
    A markolat az milyen fa? Így képről nem ismerős.

    Üdv. Krisztián

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Krisztián !

      Hajrá ! Uccu neki ! Ott van a hasáb oldalára írva.

      AMA.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Szervusz Marci !

      De pont rám? Jobb vagy nálam, minden....késes tekintetben. De ugatni, lehet hogy én tudok jobban.

      AMA.

      Törlés
  4. Szewasz AMA!

    Most sárgulok ám, de rendesen, de azért a végeredményre nagyon kívácsi vagyok már. Magunkfajta amatőr késeseknek ez hihetetlen élmény lehet!

    Gratula,


    Zsombor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Zsombor !

      Én meg pirosodom ! Lassan meg lesz a végeredmény is. Már csak egy kis marató anyag híja van.

      AMA.

      Törlés
  5. Szia Ama!

    Én meg teljesen összetörtem!
    Pörgetem a tableten a lapokat lefelé, mondom magamba, "na megint egy jó kis kés lesz", erre koppanok mint tyúkszar a deszkán, mert a kés még el se készült!
    Most direkt csigàztál fel?
    Nincs két heted, én már kiváncsi vagyok, fejezd be előbb!

    Balee

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szervusz Balee !

      Hidd el, jó munkához idő kell. De rajta vagyok a kakaós projekten.

      AMA.

      Törlés