2014. június 1., vasárnap

BeDeCo, avagy kakaó a szabadban.


Elkészült végre az én első kovácsolt késem is. Rég óta vágytam már rá. Apró megszakításokkal, már úgy.........gyerekkorom óta. Jó ez a 2014-es esztendő ! Na de inkább arról írok, hogy miért lett BeDeCo a késem neve. Kezdjük azzal, hogy Berényi Sanyi kovácsolta a pengét. Innen a Be. Degu becenévre hallgató, és messze északon lakó barátomtól pedig a markolatnak valót kaptam. Innen a De. Végül pedig Cocobolo nevű egzótából lett elkészítve a markolat. Innen a Co. Ennyit a névadásról. Na de ami miatt végképp büszke vagyok az az, hogy úgy sikerült megedzenem a pengét, hogy egybe maradt a három réteg a pengében. Az úgynevezett differenciált edzési technikát alkalmaztam. Magyarul.............narancsszínűig felhevítettem a pengét.............majd csak a levezető élet merítettem bele a hűtésre szolgáló olajba. Így a középső M1 acél kellőképpen megedződhetett. A laminált penge külső részéül szolgáló 51CRV4 acél pedig szépen lassan lehűlve, tenni fogja a dolgát. Megtámasztja, és megvédi a középső, nagyon éltartó acélt. Ráadásul a torziós hatásokkal ( feszítés, csavarás ) szemben is jobban ellen fog állni. Amit viszont nem tudtam megoldani, az az hogy láthatóvá tegyem a kétfajta fémet. Ha lesz majd nekem is Vas-Kloridom ( FeCl3 ) akkor még egy képet fogok készíteni a gyorsmaratás után. Akkor lesz igazán látványos a laminált penge, mert különböző képpen viselkedik a a kétfajta anyag. Lesz majd benne egy sötétszürke hullám, ahol a két réteg találkozik. Addig is élvezem hogy már nekem is van kovácsolt késem. Viszem is magammal, ha a szabadba megyek.  

2 megjegyzés:

  1. Jó forma,jól használható kis kés lesz. Sanyi ügyes,és ezek szerint Te is megoldottad a hőkezelést,úgyhogy .... :) gratulálok,szép lett. Nekem is van pengém Sanyitól,ha tudom összerakom majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Moti !

      Nagyon szépen köszönöm ( Sanyi nevében is ) a szakértő dicséretet. Biztos vagyok benne, hogy te is ügyesen megoldod a feladatot.

      AMA.

      Törlés