2014. augusztus 3., vasárnap

Locust & Merbau.

Mikor van egy kis szabadidőm, általában papírt, és ceruzát veszek elő. Mi mást is rajzolnék, ha nem kést. Odáig fajult a dolog, hogy simán 30 évre való késterv van már az íróasztalban, a fiókban, és a polcomon. Mikor lerajzolok valamit két dimenzióban, az csak egy forma, de a fejemben már el is képzelem " háromdében " és texturálva. Ebben az esetben is tudtam hogy sötét színű lesz a markolat közepe, és világos a két vége.Ja, és hogy kovácsolt lesz a pengéje. Ezer szerencse, hogy barátomnak nevezhetem Berényi Sanyit, hiszen így néha nagyon " fincsi " anyagokhoz juthatok hozzá.
jelen esetben egy S80 jelű acélhoz. Ha jól tudom, ilyen anyagot sokan szívesen használnak damaszkolásnál. Én csak annyit vettem észre a csiszolásnál, hogy borzasztó sűrű szikraesőt produkált. Új dologgal is próbálkoztam ennél a késnél. méghozzá a magasan felcsiszolt skandináv éllel. Ilyen szívós alapanyagnál meg mertem tenni, mert így is fogja tartani az élét. Remélem ! Mondjuk az edzésnél kicsit feszült voltam, mert sehogy sem sikerült elérnem a narancs színt. Csak vöröslött, de azt nagyon. Kellene már egy jó kis edzőterem. De az nem két forint.
Úgyhogy maradnak a jól bevált gázlángos, vagy a faszenes-hajszárítós megoldások. Na de a fa megmunkálásnál is akadtak furcsaságok. A merbau repedt volt, a fehér akác pedig a legkisebb csiszoló szalaghoz való érintésre, megégéssel reagált.De nem is én volnék ha emiatt abba hagytam volna késkészítést. A repedést kitömítettem, a csiszolást pedig kézzel folytattam tovább. Így már működött a dolog. Az én kis tenyeremhez képest kicsit nagyra sikeredett a markolat, de majd készítek egy kisebbet is. Mert nagyon tetszik, ez a forma. Jóleső érzés azon az úton haladni, aminek a végén...............talán.................én is fel tudok mutatni egy használható, vagy éppenséggel csak egy szemrevaló kést. Tudom ám hogy min múlik az egész. Az alázaton ! Nálam minden késnél elhangzik három szó a végén. Tisztellek, használlak, szeretlek. És közben mindig mosoly van az arcomon ! A többi pedig..............közönséges kofalárma ! 

4 megjegyzés:

  1. Na ez a markolat nagyon ott van. A formát, mintát, színeket nagyon eltaláltad. Gratt
    Barna

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Barna !

    Köszönöm a dicsérő szavakat. Mindent eltaláltam, csak a méretet nem. De készül már a kisebb is.

    AMA.

    VálaszTörlés
  3. Szevasz Ama!

    Csecse lett nagyon, ez olyan igazán jol megmarkolhato vas!
    Na meg ezek a színek...!
    (bocs nincs ékezetes o-m, a fiam kibányázta a billentyűt)

    Balee

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Balee !

      Nem is kell az ékezet, hisz az magában semmit sem ér. A betű, és a dicséret számít. Köszönöm szépen. Ja, és egy páran már markolászták. Tetszett nekik.

      AMA.

      Törlés