2014. október 19., vasárnap

Kell rádió ?

Evvel a modndattal kezdődik minden olyan ebéd, amelyiken széles metéltet főzünk. Na de hogy ez egy műhelybéli, és nem főzős napomon is el fog hangozni, arra soha nem gondoltam. Az egész úgy kezdődött, hogy felettébb alapanyagszűkében voltam. Már ami az acélokat illeti. No meg a 17 évig tökéletesen működő, Bosch típusú sarokcsiszolóm is bekrepált. Így hát maradt a rozsdamentes lapos acél. A minősége KO 36, és nem tartozik a késacélok kategóriájába. Ellenben hajlamos bekeményedni, amikor a fúrószár hegye nincs kellőképpen hűtve vágó-üregelő spray-vel. Ezért én tettem egy próbát, hogy mit lehet ebből az anyagból  kihozni.
A legegyszerűbb formát köszörültem ki belőle. Ja és hasonlóan jártam el a levezető él kialakításában is. Csak egy szimpla evőkés lesz, és nem kell a csicsa. A fém megmunkálásával egy pár perc alatt megvoltam, és mivel nem gondolkodtam el hogy miből is legyen a markolat, hát csak beletúrtam a fás dobozomba. Ekkor leltem rá, a kollégámtól kapott diófa lapra. Ja és ekkor hangzott el az az ominózus a címben említett kérdő mondat is. Mondhatnám hogy ez egy kaukázusi fekete dió markolat, de az igazság az, hogy nincs hozzá certifikációs bizonyítványom. 
Csak szép az erezete, és kész. Ugyanígy vagyok a pengeanyaggal is. Mert fogalmam sincs hány rockwell keménységű. Annyit viszont tudok hogy miután gázlángon felhevítettem pirosra, és használt étolajba bemártottam, kézzel nem tudtam elhajtani a pengét. Evésre pont meg fog felelni. Mondom én............és az első utam hova vezetett vele ? Hát az erdőbe. itt pedig örömmel konstatáltam, hogy van az a fa amelyikkel simán elbánik. És ez a korhadt fa. A többi sajnos sec perc alatt kiveszi az élét. Sebaj akkor enni fogok vele. Az ételeink feldarabolásához amúgy sem a legszuperebb acélból készült késünket használjuk. No nem szakácskésekre gondolok, hanem arra amivel vajat kenünk, vagy amivel paprikát, paradicsomot, hagymát vágunk a lecsóhoz. Azt meg bírni fogja. Ha meg nem akkor főtt tésztára fogok dióbelet vagdosni vele, és mindenkitől megkérdezem hogy..................Kell rá dió ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése