2015. március 22., vasárnap

Mr. Leather Herding...



Az eredeti neve Bőr Terelő úr. De ennek semmi értelme nincs. Viszont jól hangzik. Angolul minden ! Pl. Eugin Stoner-t Köves Jenőnek hívnák itthon. Na de ha az ő nevüket fordítjuk le akkor sem jobb a helyzet. Mert Jason Statham ( Jason=gyógyulást hozó, state=állami, ham=sonka. Valjuk be ilyen névvel itthon labdába se rúghatna a nők kedvence. Na de ennyit a nevekről. Ezt a kést már idétlen idők óta el akartam készíteni. Most jött el az ideje. Főleg azért, mert a volt főnökömtől kaptam egy darab sárgaréz lapos idomot.
 Köszönöm Gyuri ! Mindig is imádtam, amikor csillogó arany módjára díszíti a késeket a réz. Igazi kontrasztos tud lenni a fakó bőr, és a fényes fém. Na de nézzük, hogy is készült ez a nagy bökő. Először is vettem hozzá acélt. Gabona silókban használatos terelőlemezt. Tonnákat bírnak el, és roppant kopásállóak. Aztán meg bőrt hasogattam egy régi szögtáskából. Amiket felvagdostam kb. 25x35 mm-es darabokra. Majd 10 mm-es pecekvágóval kivágtam a közepüket. A 40 mm széles acéllemezt kés alakúra csiszoltam. Közben kialakítottam a rézlapokban a  10 mm széles tüske helyét. Na az ilyen illesztős munka nem igazán szokott menni nekem. De most valahogy össze tudtam hozni. Nagyon elégedett voltam amikor a baknik nem csilingeltek a tüskén.


 Ezután kikevertem egy kevés ( kb. 1/2 dl-t ) és felhúzgáltam a tüskére a két rézlap közé. Lepréseltem, és egy órára bedobtam az éppen pogácsasütés után lévő sütőbe. Ennek meg is lett az eredménye. Klaszul összekötött a bőr a kötőanyaggal. Na de olyan áramvonalas volt, mint egy tetőléc. ezen sürgősen változtatni kellett. Jó kopott szalagjaim vannak, és nem haladt a markolat formázása. Ezért azt találtam ki, hogy a réz bakniknál kialakítom a majdnem végleges alakot, és a többit kézzel, akarom mondani ráspollyal fogom kialakítani. Így is lett. Utána már csak csiszolóvásznakkal át kellett egy párszor mennem rajta, és szinte kész......a kés. Kicsit éleztem, kicsit szál-csiszoltam, és minimálisat políroztam. Aztán hirtelen KÉS lett. Ahogy ott fogdostam, rájöttem hogy pont hozzáillő tokom is van. Hát ez könnyen ment. Mint ahogy a névadás is. Adta magát a felhasznált anyagok miatt. Már csak a tesztelés van hátra. De azt pünkösd környékére tervezem.  

2 megjegyzés:

  1. Nagyon fajjin lett.

    Csak tipp, de legutóbb a baknikat már összeragasztás előtt formára reszeltem.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az ötletet, Karesz !

    VálaszTörlés