2016. június 22., szerda

Birchpepper, avagy így is lehet.

Az alapanyagok: Nyírfa vágódeszka, egy nyers ( saját csiszolású ) penge, és egy tubus pillanatragasztó.

Néhány egyenes vonallal kijelöljük a markolattüske helyét, és egy éles bicskával kivágjuk azt.

Kicsit bele is vághatunk fűrésszel is, hogy könnyebb legyen a dolgunk a széleknél.

Az egyik oldalt telibe, a másikat részlegesen összekenjük a pillanatragasztóval.

Kicsit összenyomjuk, hogy a markolatpanelek egybeforrjanak.

Hagyjuk a napon száradni egy pár percig.

Rajzoljuk be a markolat ( nagyjából elég ) leendő formáját

Távolítsuk el fűrésszel a fölösleges részeket.

Ha a ragasztás jól sikerült, akkor a leeső rész is egyben marad. Még ha megcsavarjuk akkor is.

Durva csiszolóvászonnal gömbölyítsük meg a ( még nagyon ) szögletes markolatot

Finomabbal már az íveket is kialakíthatjuk.

Végül rámehetünk egy kevés aprószenű csiszolópapírral is, csak hogy ne legyen annyira karcos a nyírfa felülete.

Nem izgultam a penge és a markolat közti rés miatt. A maradék pillanatragasztóval bekentem a rést.

Majd beszórtam egy kis fűrészporral. A fölösleget pedig lefújtam róla.

Néhány perc alatt így sikerült felmarkolatozni egy pengét. Hozzáteszem..........a profik egy anyagba lyukat fúrnak, és nem két darabból " kokeczolják "össze a markolatot. Én csak megmutattam sufni-módszert a markolatozásra.

A neve pedig azért lett Nyírpaprika, mert a  piacon vásárolt paprikáim egyike, pont ilyen alakú volt.
UI: Néha nincs kedvem túlbonyolítani a dolgokat, mert egyszerű vagyok, mint egy faék. Vagy mint egy fazék, mert két fülem is van.

6 megjegyzés:

  1. Nekem egy kis sötétebb pácot elbírt volna, de így is nagyon jó lett! Így majd a sok használattól a patina adja meg a sötétebb színt! :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Soma Koma !

    Akkor pácban vagyok, mert nincs pácom ! Igazad van, előbb, vagy utóbb, sötétebb szintre ér majd.

    Jani komád.

    VálaszTörlés
  4. hihetetetlen dolgokat tudsz kihozni, minimalbol :D
    gratula

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Degu !

      Igen, a sz@rból várat építeni mozgalom jeles képviselője vagyok. Köszönöm.

      AMA.

      Törlés
    2. Szervusz Degu !

      Igen, a sz@rból várat építeni mozgalom jeles képviselője vagyok. Köszönöm.

      AMA.

      Törlés