2016. november 13., vasárnap

Bogey, a madárijesztő...


 Rögtön a lényegre térek. Azért lett madárijesztő a legújabb késem neve, mert ahányszor kivittem a műhelyből, annyiszor röppentek fel a japán birs bokorból, a verebek. Mellesleg kés nélkül is kipróbáltam, és akkor meg se mozdultak. Na de ez csak közönséges kofalárma, ahhoz képest ahogy elkészült. Mindig is sokra becsültem azokat az acélokat, amikkel fákat munkálnak meg. A cirkula laptól a gyalukésig, mind mind arra csábítanak, hogy kést készítsek belőlük. Ez utóbbi volt az én alapanyagom is. Mivel eleve kemény, és egyben szívós is, nem kellett hőkezelnem.

Viszont vigyáznom kellett arra, hogy nehogy megégessem az acélt. Éppen ezért, nem igazán mertem "odanyomni" a csiszológép szalagjának. Szinte csak nyalogatta az anyagot. Mindeközben lelkesen hűtöttem, ahányszor megéreztem a forróságot a az ujjaim hegyén. Hihetetlenül sokáig tartott, és rendesen elfáradtam, mire végeztem. Ehhez képest a vadnarancs fából és platánból álló markolat elkészítése, gyerekjáték volt. A markolattüske nem ér végig az egész hosszban, ezért flex-el egy pár helyen beirdaltam a tüskét. A többit pedig rábíztam a kétkomponensű ragasztóra.

Úgy beleköt a farostokba, és a fémen lévő vájatokba, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Nem kotyog, nem lötyög, csak tart.............akár a .............drájvettertaft. Már az elején úgy döntöttem, hogy meg fogom hagyni a gyalukés eredeti profilját a fokrészen. Mert így legalább egy helyen tökéletes lesz egy sík, a késemen. DE ! Talán a finomabb mozdulatoknak köszönhetően ( vagy talán a szokásosnál keményebb alapanyagnak ? ) egészen elfogadható levezető élt sikerült készítenem. Ezért úgy határoztam, hogy egy Tombor Marci féle ..........pengehegyefelőlfényképezve...................fotót is készítek a Bogey-ról. De csak kézből. Itt jegyezném meg, hogy amikor fotóztam, az addig békésen bóklászó varjak is felrebbentek. Tehát abszolút kiérdemelte a nevét. Nagyon remélem, hogy azon kívül, hogy ilyen különleges tulajdonsága van, egyszerűen vágni is lehet vele. De ezt már az új gazdája fogja kideríteni. Használd egészséggel ....A.L. !

2 megjegyzés:

  1. Szia AMA!

    Ez szép lett. Egyszerű forma.
    A kés lapja is szép rusztikus hatású lett. Illetve maradt.
    A gyalugépkés lehet hogy HSS, ami jobban bírja a melegedést, mint a hagyományos szénacél. Ha jól tudom. A kezednél biztos jobban.

    Karesz

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Karesz !

    Köszönöm a dicséretet. Csak annyit tudok a gyalukésről, hogy irgalmatlanul nehéz volt megmunkálni. És semmiképpen nem akartam túlhevíteni. Ezért használtam a kezem Kontrollnak.

    AMA.

    VálaszTörlés