2017. április 15., szombat

Enya...knife in the dark.


 Aki engem ismer, tudja rólam, hogy milyen zenét kedvelek. Mint a többi embernek, nekem is kb. 14 évesen alakult ki a zenei ízlésem. Két nagy kedvencem lett ebben az időben. Az egyik a Depeche Mode, a másik pedig egy Ír énekesnő,  Eithne Patricia Ní Bhraonáin, vagy másnéven: ENYA. Mindig is elvarázsolt a a hangja. Arról meg nem is beszélve, hogy mindig csodálatos dallamok is párosulnak, az éteri hangjához. Ki ne ismerné, A gyűrűk ura trilógiából, a May it be című dalt.

 De azt viszont kevesen tudják, hogy néhány instrumentális számot is az ő nevéhez lehet kötni. Az egyik ilyen szám, a Knife in the dark. Annyira más mint a többi, kissé melankólikus száma, hogy megihletett engem. Aminek egyenes következménye, hogy ismét kést készítettem. Az volt a tervem, hogy pengeügyileg egy teljesen V-re csiszolt acélt szeretnék. Azért mert Enya sem hivalkodik. De a többi részt feldíszítem, amennyire csak tudom. Ja, és szó szerint ruhát fogok varrni neki, mégpedig bőrből.

A markolatot, agancsból készítettem el. Igen nehéz volt az agancson találni egy olyan részt ami kellőképpen hosszú, és egyenes. Ráadásul úgy kellett kiválasztanom, hogy a csiszolás után se látszódjon a szivacsos rész. Egy kicsit még meg is marattam, hogy világosabb legyen. Aztán csak simán keresztülfúrtam és beleragasztottam.a pengét. A két baknit viszont csontból készítettem. A rétegek kozé pedig bőrt raktam. Némi csiszolás után, pont olyan karcsú markolatot kaptam, mint amilyet elképzeltem. A második képen lehet látni, hogy milyen lett, ruha nélkül és pőrén. Vettem a bátorságot, és ráfestettem Enya logóját. Na de ezek után jött a kedvenc részem. Kelta csomóval (számszerint egy nagy csomóval) díszítettem , mind a ragasztott markolatot, mind a varrott tokot. Aztrán rájöttem, hogy mennyivel jobban mutatna, ha a markolatot borító bőrt is összevarrnám. Bevallom ez a rész, ráadásul praktikussá tette a kést, mert az ujjaim biztosabban állnak a keresztöltések miatt. Még egy turpisságot elkövettem. A tok akasztóját úgy készítettem el, hogy néhány mozdulattal balos tokká is át lehessen alakítani. Ha netalán egyszer.............véletlenül ..............sötétben is használnom kellene.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése