2018. április 29., vasárnap

Szudajev kése.

 Ki is az a Szudajev ? Tervező mérnök volt, és katona. Mint ember, nem sokat tudunk róla. De mint tervezőmérnök, igencsak maradandót alkotott. A PPSZ43-t, ami egy géppisztoly. Nem rég volt alkalmam, a kezemben fogni, egy hatástalanított példányát. Hogy is fogalmazzak ??? Ilyen egyszerű, de nagyszerű fegyvert ritkán lehet látni. Pont ebben rejlett a nagyszerűsége. Mivel könnyű volt legyártani, ezért nagy számban lehetett előállítani, a II. világháború idején. Többnyire lemezből, lett kialakítva, és némi hegesztés is található benne.
 Egyszóval egyszerű, mint a faék. Úgy gondoltam készítek egy hozzáillő kést, mert a neten sehol sem találtam. Utána néztem, hogy ebben az időben milyen kést használtak az orosz katonák. Aztán úgy döntöttem, az enyém nem olyan lesz.
 Egy markolattüskés kést képzeltem el, amit pár mozdulattal össze lehet rakni, és ugyanígy szét is lehet szedni. Hogy miért ? A háborúban minden szürke ! Az az mindent por fog belepni, és szennyezni. De ha a fegyveredet tisztán tartod, te is életben maradhatsz. Ehhez az szükséges, hogy mindenhova be tudj férkőzni egy olajos ronggyal. Na ezért lett ilyen egyszerű, a Szudajev késem.
 Fogtam egy darabot a reteszelő acélból, és a penge fél szélességig leéleztem. Majd a markolattüskét csiszoltam párhuzamosra. Levágtam, két darabkát, egy zárt szelvényből, és kialakítottam bennük a tüske helyét. Textilbakelitből összeragasztottam, két vastagabb, és két vékonyabb darabot, majd összecsiszoltam őket.. Így tudtam megoldani, hogy végig szoruljon a tüske, a markolatban. Meg némi bőr hézagolással. Aztán az egészet, egy "vaskarikával" rögzítettem. Pont olyan egyszerű lett, mint amit elterveztem.
Mikor fotókat akartam csinálni, róla, eszembe jutott, hogy van egy elhagyatott épület a közelünkben, ahol jó képeket ( szürke háttérrel, és romos épületben ) tudok készíteni. A véletlen műve, hogy egy letűnt kor emlékét idéző alakzatot is sikerült fölfedeznem, az egyik sarokban. Kizárólag művészeti célból fotóztam le a késsel együtt.

UI: Ha valaki azt mondja nektek, hogy az egyszerűbb.....jobb ! Higgyetek neki. Nem kell mindent túlkomplikálni. Használható legyen, és működjön.......mint Szudajev, ppsz43 géppisztolya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése