2021. december 22., szerda

Candy, a karácsonyi meglepetés.


Cukormázas világunk, telis teli van szebbnél szebb késekkel. Tudom, mert néha én is felszaladok arra a másik síkra, ahol az emberek virtuális kivetülései léteznek. Azt is írhattam volna, hogy a net-re, de az nem én lennék. Mindenki meg akarja mutatni a többi embernek, hogy mit, és mikor, meg hogy hogyan csinál. Én is beálltam a sorba, lassan tizedik éve. Bár előtte is blogoltam, de az újabb AMA-tőrök, kb. ennyi ideje létezik. Ezalatt az idő alatt számtalan kést készítettem, és java részét itt publikáltam. A minap megkaptam az egyik ( amúgy számítógépes guru, és nem mellesleg nagy ) késgyűjtőtől, hogy elavultam, mert már senki nem olvas blogot.

Én csak annyit tudtam válaszolni rá, gyermeki együgyűséggel, hogy.....-Biztos, hogy mindenkit megkérdeztél ? Elcsendesedett. Én megbecsülöm azt a maroknyi embert, aki a blogomat olvassa, és minden évben köszönetet mondok nekik, hogy még mindig kitartanak mellettem. Igaz mostanában több időt fordítok a késkészítésre, és kevesebbet az írásra, de hát mentségemre legyen mondva, az előbbit még mindig nagyon élvezem. az utóbbiban meg , erősen korlátoz a blogommal egyidős ACER laptopom. Olyan lassan tölt be, és dolgozik, hogy annyi idő alatt egy kisebb kést is megcsinálnék. Szóval annyira élvezem, a késkészítést, hogy több arra érdemes ember, késes álmát is, valóra tudtam váltani, az idén. Többek között a sajátjaimat is. Mondjuk attól nem kell félni, hogy a szó jó értelmében véve, "megélhetési-késkészítő" legyek, de azért csinálom sorban a késeket, ahogy csak időm engedi. Na de eleget érzelmeskedtem, inkább a saját magamnak, karácsonyi meglepetésként készült, Candy nevű késemről szólnék pár szót.

A penge anyaga, 80CrV2 szénacél, a markolata pedig szép "patyiződ" kirinite, ami alá piros vulkanfíber került, és házi készítésű Corby csavarok rögzítik az acélhoz. A formája pedig ismerős lehet, mert a Fanta nevű  késemet készítettem el újra, csak most fokélezés nélkül. Nyakig fölcsiszoltam (FFG) a 4,5 mm vastag pengét, és micro élszalagot adtam neki, amit azért még, egyszer kétszer végig fogok húzni a 400-as csiszoló szalag előtt, hogy igazi "ragadós" éle legyen. A készítésével nem untatlak benneteket, mert számtalan videón láthatjátok, hogy ....HOW IT'S MADE A KNIFE....! De avval viszont még untalak egy kicsit benneteket, hogy ..S...O...K.....BOLDOG.....KARÁCSONYT.....ÉS.....BOLDOG...ÚJ...ÉVET...KÍVÁNJAK...NEKTEK ! Legyetek jók, vagy tőlem akár lehettek rosszak is ! Csak két dolgot tegyetek meg nekem. Csináljátok azt amit szerettek, és szeressétek azt amit csináltok ! Én továbbra is, ezt teszem, mert a késkészítés az életem.....     ..... Hol van már az a, mosolygós fejecske ? Na mindegy.

 Képzeljétek ide !


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése