2024. július 9., kedd

ShimaBlue. Mert nekem kék az ég......no, meg bicskám is.


Minden évben eljön az a nap, amikor elmegyünk a párommal együtt üdülni. Mindketten szeretjük a hegyeket, így hát a mostani úticélunk is a Bükkbe vezetett minket. Egészen pontosan, Répáshutára. Nem egy egyszerű dolog oda jutni. Aki már járt ott, pontosan tudja,hogy mire gondolok. A szerpentinre. Igencsak kanyargós az út odáig. De nagyon jól éreztük magunkat, mert nyugodt csendes helyre érkeztünk. Aki el akar vonulni a világ zajától, annak Répás, az egyik legideálisabb hely. 


Ám ebben a nyugodt környezetben is szüksége lehet az embernek, egy bicskára, vagy késre. Van egy pár nekem is belőlük, mégis úgy döntöttem, hogy készítek egyet, eme jeles alkalomra. Másrészt végre felhasználhattam, az egyik féltve őrzött kincsem. Igen a kék színű ( sőt ...Zima kék, bár ezt a szín megnevezést kevesen ismerik, és különleges története van ) G10 markolat anyagra gondoltam . Imádom ezt a színt. Na de egy bicska nem csak markolat panelekből áll. A pengét és a penge biztosítót, 4,4 milliméteres vastagságú sleipner acélból készítettem.

Na ezt az acélt is imádom. Kilágyítva nagyon jó vele dolgozni. Márpedig ahhoz hogy egy bicskában minden alkatrész jól illeszkedjen, rengeteg reszelésre van szükség. Csak az amíg a penge "tálungját" a biztosító "kalapáccsal" összereszeltem, majdnem 3 órát vett igénybe. Azért ennyit mert kézzel csináltam. Az elsőt géppel, és el is rontottam. Szóval megérte annyti "szüttyögni" vele. Mert így, mind nyitott, mind zárt állapotban tökéletesen síkban van a penge biztosító.

Ami számomra hatalmas eredménynek minősül, mert nem a pontosságomról vagyok híres. Legyen elég annyi, hogy most már elismerem, hogy bizonyos értelemben szintet léptem. Remélem, meg is tudom tartani egy darabig. Úgy vélem, hogy nagyon lelkesítő, az ilyen érzés. Meg az is hogy büszkén mutogathatom a ShimaBlue-t, S nem kell szégyenkeznem miatta. Úgy gondolom a következő bejegyzésemben, képes beszámoló keretében, leírnám, hogy hogyan készült a kék markolatos almostspyderco ( majdnemszpájderkó ) bicskám. De, csak ha nem untatlak vele benneteket. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése