2012. február 16., csütörtök

Menjünk a szabadba ! Avagy, mi kell a túléléshez ?

A cím első mondata, igencsak súrolja az elmebeteg kijelentés határát. De a másodiknál már kimondtam a kulcsszót. TÚLÉLÉS ! Szépen csengő, manapság divatos kifejezés. A " gyík-szó-veri " csatornán mindent megtudhatunk róla. Ráadásul a fotelből ! Nem is akármilyen szakértők tálalásában. Nevüket mindenki ismeri. Ha nem is mindegyikét......... De " Gríz Béla " mind közül a legemlékezetesebb, és egyben a legmegosztóbb figura. Igazi ripacs, de a szó jó értelmében, hiszen mindenki beszél róla. Részben én is ilyen vagyok, csak annyi különbséggel, hogy nekem nincs annyi tudás a fejemben. De ami benne van az pont elég, arra hogy sikerrel abszolváljak a egy olyan éjszakát a szabadban, amire egy jóérzésű ember csak annyit mond: A kutyát se vernék ki ebben a hidegben !
No de csapjunk a közepébe ! Az én első jelmondatom az, ha " hobbitúlélni " megyek, hogy levegőt beszívni, levegőt kifújni. A többi mind másodlagos dolog. Mert ha már ez sem megy, akkor..............igen nehéz dolgunk van..............mert példának okáért egy ránk dőlt fa, pont evvel a problémával tud szembesíteni minket. Tegyük fel, hogy csak kis fa esett ránk. Akkor viszont a véletlenül pont nálunk lévő ( tudományos alapossággal összekészített ) túlélő csomagból elővesszük a karácsonyra kapott késünket.................és itt köszönném meg, kenyéradó gazdáimnak hogy megajándékoztak engem álmaim késével, a Fallkniven F1-el...........Köszönöm szépen !.................és összeaprítjuk vele tűzifának. Aztán tovább turkálunk az évek alatt megpatinásodott bőrtokban, és kiválasztjuk azt az eszközt amivel lángra tudjuk lobbantani tűzifánk szívét. Van miből választani, ( gyufa, öngyújtó, szikravető, vatta, gyantafenyő ) mert nem szabad semmit a véletlenre bízni. Utána már hozzáláthatunk a menedék készítéséhez. Vagy előtte is, de akkor valamivel világítanunk kell, mert baromi korán sötétedik. De arra is van egy pár alkalmatosság, gyertya és világító rudak képében. Szóval, jó megvilágításban összetákolunk egy kalyibát, a szintén nálunk lévő zsinór és kötél segítségével. Erről sajnos nem áll módomban fotókat közölni, mert a fényképezőgép nincs benne a felszerelésemben. De valami hasonlót szoktam készíteni. Aztán melegítek egy kis vizet egy egyszerű 1/2 literes üdítős dobozban, amit útközben találtam. Van amikor levesport szórok bele, de akad nálam teafű, instant kávé és cukor is. Sőt akár egy müzli szelet is. Szó ami szó, jól élek. Néha megpiszkálom a tüzet, és elmerengek arról, hogy milyen jó is kint lenni a természetben. Nem szoktam sokat aludni, de amikor felébredek a fák között beszűrődő hajnali nap sugaraira, akkor csak azt mondom: Érdemes élni.

UI: Aztán rohanok haza, és jól betakarózom, mert egész éjszaka reszkettem a tűz ellenére is. Tudom ! Vegyek egy mínuszos hálózsákot. Na akkor már tényleg úgy érezném magam, mintha a fotelből nézném a túlélő sorozatokat.

5 megjegyzés:

  1. Szia AMA!

    Először is gratulálnék az F1-hez, szerencsés ember vagy! Az általam készített "kaibák" is nagyon hasonlók szoktak lenni, mint amilyet Te is készítesz :)
    És végezetül, nagyon gondosan összepakolt túlélő csomagot mutattál be, minden ami fontos de nem felesleges benne van!

    Zébarát

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Zé !

    Mindig örülök egy új késnek. De ennek különösen megörültem. Egy álmom teljesült ! A gondosan összepakolt csomagban még olyan dolgok is szoktak lenni, amiről nem is gondolnánk, hogy milyen hasznos lehet. A kábelkötegelőkkel, példának okáért egy csapdát sikerült készítenem, ami ráadásul működött is. A kis fogóval pedig az elgémberedett ujjaimat is tudom helyettesíteni. Jól esik néha a lelkemnek egy kis feltöltődés, évszaktól függetlenül. Az F1-ben pedig nem csalódtam. Pont az én markomhoz tervezték.

    Távoli barátod, AMA.

    VálaszTörlés
  3. Hello AMA!

    Én is szeretnék gratulálni a késedhez, szerencsés vagy. Használd nagy örömmel és egészséggel.
    Másodsorban pedig a túlélő csomagodat méltatnám, minden alapvető igényt kielégít.( Egyvalamit hiányolok így télvíz idején: A forraltboros kulacsot)
    Minden jót!

    Zsombor

    VálaszTörlés
  4. Latom nagy a szerelem!! nem is kell mar az les strod helle .. ;)

    VálaszTörlés
  5. Nem hiszem hogy záros határidőn belül,
    össze tudnám rakni a rá valót !

    VálaszTörlés