2012. december 29., szombat

Boldog új kés(e)t kivánok !

Eltelt hát ez az év is. Összegeznem kellene, hogy mit is csináltam ( jól, vagy rosszul ) az idén. Jelen esetben, nem csupán a késeimre gondolok. Nézzük csak. Jó sokat dolgoztam. Ez tuti. Néha kikapcsolódtam. Na ebből már nem volt olyan mennyiség, amit elégségesnek mondanék. De aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli. Különben is, én a műhelyben a munkával is ki tudok kapcsolódni. Igeeen, a késkészítéssel. Fáraszt ugyan testileg, de lelkileg teljesen felüdülök tőle. Ezt azt hiszem késes barátaim: Soma, , Marci, Karesz, Ed, és talán még Zsombor is tudja ezt bizonyítani.
Mások súlyos tízezreket fizetnek, a szabadidejük hasznosan történő eltöltéséért. Mi, ezt néha fillérekből megoldjuk. Bár ilyenkor magunk maradunk, sőt mások jelenléte furcsa érzés számunkra, de higgyétek el, minket ez cseppet sem zavar. Tesszük azt, amihez értünk ( a magunk szerény tudását szem előtt tartva ) fúrunk, és faragunk. A ragasztásról, csiszolásról, polírozásról, stb... nem is beszélve. Ha kell étlen szomjan. Mert csak este vesszük észre, hogy az asszonykánk már vacsorára szólít minket. Itt említeném meg, hogy minden tiszteletem az övék. Mert el tudnak viselni minket.
Na, de a magam nevében nyilatkozzak, ugye ? Nekem nincs semmi gondom. Amikor kedvem van, megyek és késezem. Amikor nincs, akkor meg használom, taperolom, simogatom őket. Azon csodálkozom, hogy még mindig ugyanolyan lelkes vagyok ha éllel rendelkező dolgokról van szó, mint a régi időkben. Pedig azt hittem, ez a lelkesedés idővel alább hagy. ÁÁÁ ! Mindig új, és újabb dolgokat próbálok ki, és valósítok meg. Nem unom még most se. Az idén is nagy meglepetésben volt részem. Ugyan is a családomból mindannyian ( milyen meglepő ) késsel leptek meg. Akarom mondani, egy Maserin bicskával, egy Cold Steel fix pengéssel, a Finn Bear-el, és ( ennek úgy örültem, mint egy gyerek aki távirányítós autót kapott ) alapanyaggal a késkészítéshez. Pontosabban egy Lauri PT-77 jelzésű, három rétegű, skandináv pengével, és egy rajzos nyírfa hasábbal. Azt hiszem nagyon fajin puukko-t fogok belőle készíteni ! De soha nem fogok elfeledkezni a régi késeimről sem. A Jok-Mokkal eszek, a Novával zsigerelek, a Balalajkával feszegetek, a Dűnével, és a Bearable-vel bushcraftolok, és végül de nem utolsó sorban, a Nutellával süteményeket szelek. Biztos hogy kihagytam néhányat a felsorolásból, de azokról majd jövőre teszek majd említést. Evvel is jutottam mondandóm végére. Így hát sikerekben, és késekben gazdag, boldog új évet kívánok minden barátomnak, és olvasómnak. B.U.É.K. mindenkinek !



6 megjegyzés:

  1. Hello AMA!

    Legelőször is viszont kívánom neked és családodnak is a jókívánságokat. Hasonló érzés nekem is ha a műhelyben mókolhatok, pláne, hogy nekem se volt sose pénzem egy jobb késre. De sokkal nagyobb öröm, ha saját magamnak csinálhatom meg.
    "talán még Zsombor is tudja ezt bizonyítani" Ezt a részt nem teljesen értem, de ha arra gondolsz, hogy mostanság nem voltam nagyon aktív, ez sajna igaz. Bár csak részben, mert most a műhelyben gépszerkesztés sé hasonló finomságok folytak, folynak, van is egy pár foto, remélem, holnap végre sikerül felrakni.
    Neked meg legalább olyan évet kívánok kések szempontjából, mint az idei, egyébként meg jobbat.

    Tisztelettel és üdvözlettel: Zsombor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Zsombor !

      " Ezt " a részt ne ragadt ki ! Te vagy az utolsó akit kérdőre vonnék hogy milyen aktív vagy. Egyszerűen téged említettelek meg utoljára. A hasonló finomságokra pedig már most kíváncsi vagyok.

      AMA.

      Törlés
  2. Janikám!

    Neked is Boldogat! Van itt egy két dolog amit neked szántam karácsonyra, csak hát az elfoglaltság (meg a lustaság) miatt még nem kaptad meg. De meg fogod! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Soma Koma !

      Felcsigáztad az érdeklődésemet. De tudod, engem az is boldogsággal tölt el, hogy a barátod lehetek. Különben is a szándék a fontos. Hol van még a jövő karácsony. Még 360 nap van addig, és mégis állnak a feldíszített fák, a lakásban !

      Jani komád.

      Törlés
  3. Kedves AmA!

    Örömmel vettem, hogy név szerint engem is megemlítettél.
    Viszont kívánok neked és az általad említett "sorstársaknak" is hasonló
    szépeket és jókat (késeket is) az új évre!
    Csak az érdekesség kedvéért, én is kaptam egy késes ajándékot lányomtól karácsonyra. Ő szeret ötletes, kreatív ajándékokat készíteni.
    Idén egy fotóalbumot kaptam tőle, amelybe belerakta az ezidáig készített késeimről a fotóikat, amelyeket titokban lefényképezett, és előhívatott.
    Sajna mostanában nekem sincs sok szabadidőm kikapcsolódni, annyi melóm van azt sem tudom mihez nyúljak...
    Már alig várom, hogy túl legyek rajta, és kimehessek a műhelybe!

    Addig is minden jót!
    Üdv:
    Ed

    VálaszTörlés
  4. Kedves Ama,

    Boldog Új Évet!

    Nagy örömmel olvastam soraidat és kicsit irigykedek is az utóbbi idő bőséges termése láttán. Ami viszont tény, az a töretlen fejlődés és ami külön tetszik, hogy mindegyik darab sajátos Ama-stílusú.

    Üdvözöl Marci a ködös Bakonyból!

    VálaszTörlés