2014. szeptember 7., vasárnap

Hamon...ha...mon...dom !

Csak egy próbálkozásnak indult. ( Vigyázat.....mese következik, amiből egy szó sem igaz ! ) Aztán szerelem lett belőle. Már nem kimondottan ebbe a késbe, hanem magába a hamonba. Biztos tudja mindenki hogy ez a kifejezés mit is jelent. Aki meg nem, annak elmondom egy szóval: edzésvonal. Na ezt sikerült életemben először előállítanom. Méghozzá spártai körülmények között. Az alapanyag egy 5 mm vastag 51CRV4 acél volt. Sima fenyőágakon, és némi grillszénen felmelegítettem amennyire csak tudtam. Alig vöröslött szegénykém. De amit akartam elértem evvel a hőfokkal is. Előtte ugyanis a pengetükröt bekentem sziloplasztal, és így raktam a tűzbe. Majd simán vízbe mártottam forró acélt. Az eredmény nem olyan markáns mint a Japán kardoknál, de kár is tagadni, vizuálisan enyhén észlelhető lett. Első próbálkozásnak megteszi...................................................na eddig tartott a mese................................ Ugyanis eddig vetítettem !!!.............................Döbbenet, hogy egy kis ragasztószalaggal, és némi vas-oxiddal mit el nem lehet érni. Aki valaha látott hamont, az különben is első látásra kiszúrta hogy valami nem stimmel. Hiszen, nem az a rész van " bemattulva " ami a kardokon szokott homályos felületű lenni. Ez ott fényes ! Csak megmarattam a pengét egy kicsit itt-ott. A végeredmény egy enyhén kontrasztos pengéjű, agancs markolatos, átlagos vadászkés lett..................................................................!

UI: Mindent el lehet adni jó szöveggel ! Vagy egy meztelen nővel. És evvel a bejegyzésem első részére utaltam.

3 megjegyzés:

  1. Szevasz Ama
    Felmerült bennem a kérdés, hogy miért nem próbálod ki a fent leírtakat valós szándékkal? Olyan egyszerűnek tűnik, csak egy kis agyagot kell beszerezni, aztán kitudja?
    Barna

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Bárná !

    Megválósítom, csák most minden hullám összecsáp fölöttem !

    ÁMÁ.

    VálaszTörlés
  3. ismeros a markolat a kedvenc leukumrol ;)

    VálaszTörlés