2020. június 6., szombat

Joó Yimbo I.


Mondtam már, hogy szeretem a kihívásokat ?  Na nem az olyanokat hogy : -Gyüjjön monkey ! Hanem az olyanokat, hogy adott egy bicska, név szerint a spyderco joyimbo 1-es.....ami egy már rég nem gyártott ritkaság.....és én ebből készítsek fixpengés változatot. Ráadásul úgy, hogy növeljem is meg a penge méretét. Mi sem egyszerűbb..... gondolnánk. Rajzoljuk körbe az eredetit, és toldjuk meg a pengét pár centivel. No de akkor néhány szögön is kell változtatni. Na akkor pont nem fog hasonlítani az eredetire ! Na itt jön be az én probléma megoldásom.

Legyen egyszerű, de ne legyen "csumpi" tematikát alkalmazva, meghagytam az eredeti, hegy felőli szélességet, és a fok rész dőlésszögén változtattam. Ennyi. Akkor indulhat is a munka. Nem csinálhatom gagyi anyagból, így tehát rendeltem 14C28N jelű acélt, és szereztem hozzá banksia fát is a markolathéjaknak. Rozsdamentes köracélt, pedig a szegecseknek. Ragasztóm volt, így már tényleg semmi akadálya a kedvenc hobbimnak. Ja de igen van. Kellene egy kis szabadidő ! Nem tudom kit mennyire korlátoz ez a COVID-os mizéria, de mi ugyanúgy dolgozunk mint azelőtt.

Csak akadt szabadidő. Egy új dolgot próbáltam ki. először a furatokat készítettem el, ahhelyett, hogy körbekontúroztam volna. Minden furatot a lágyított acélba fúrni, egy mennyei érzés volt. Nem is tudom miért nem így csináltam eddig. Majd csak elő került a flex is. De hát azt, mindenki használja. A hőkezelés sem okozott gondot, mert utána néztem az előírt értékeknek, és ahhoz tartottam magam. A csiszolás sem okozott gondot. Egyszóval minden percét élveztem a késkészítésnek. Köszönöm szépen Joó úr..... a megbízást ! Nekem való feladat volt.
Apropó  ! Tényleg...miért is nem tudtam leírni helyesen a bicska nevét. Nem is akartam, nehogy plágium ( ha-ha-ha....! ) legyen belőle. Az igazság az, hogy akinek készítettem, egy (tényleg) Joó ember, aki megérdemli hogy rég dédelgetett álma, megvalósulhasson. Igazi sport ember, aki másoknak is megmutatja, hogy milyen az a tudatos mozgás, hiszen a spartan girjától a tabatán keresztül a kalit is tanítja, oktatja. Teszi ezt olyan hévvel, hogy az sok embert magával ragad. Még egy dolgot szeretek benne. Ugyanúgy szereti....és becsüli....a jó késeket mint én. Egyszóval megérdemli, hogy róla nevezzem el ezt az "egyedi" seax formájú pengével rendelkező ....és az ő instrukciói alapján készített.......fixpengést.

UI: Tudom hogy sok ember számára nem szimpatikus a forma. De higgyétek el, ez minket nem aggaszt. Joó úr azért mosolyog, mert kést készítettem neki.......én meg azért, mert kést készíthettem neki. A többi meg...... közönséges kofalárma !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése