2011. július 22., péntek

Puukkooperáció, a közös munka gyümölcse.

Történt egyszer, nem is oly régen, hogy tiszteletemet tettem, az énbarátomnál, aki Ságváron lakik. Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy megismerjek egy olyan embert, mint amilyen én is vagyok. Egy amatőr késkészítőt. Délután érkeztem meg hozzá, és elbűvölő családjához. Ismerkedtünk, beszéltettünk, vacsoráztunk, majd pálinkáztunk, és dohányoztunk. Eddig ez egy szokványos nap vége is lehetne, de nem nálunk. Mert példának okáért, mi a beszélgetések alatt, mindig tartottunk a kezünkben valamit. Hol egy kést, hol egy poharat. Mindketten tele voltunk kérdésekkel.
Amik java része csak másnap lett megválaszolva.
Mégpedig Zé műhelyében. Abban megegyezhetünk, hogy ez az a hely ahol mind a ketten otthon érezzük magunkat. Előző nap eldöntöttük, hogy egy pimp-et fogunk készíteni. Na már most a pimp is kés, csak egy kicsit átalakítva. Magyarul: markolat leszed, penge átalakít, majd újra benyelez. Röviden ennyi. De hogy egy kicsit képben legyen mindenki, ez csak annyit jelent, hogy a mi ízlésünkre átalakítottunk egy régi műanyag markolatos horgászkést. Mialatt én az elképzelt formára köszörültem a pengét, ezalatt Zé a markolattüske helyét alakította ki a mahagóni markolatban. Ekkor vettem észre hogy a barátom ehhez a művelethez egy célszerszámot készített egy szúrófűrészlapból, és egy reszelőnyélből.
Többek között ez a különbség köztünk. Én kínlódok a meglévő szerszámaimmal, Zé pedig készít egyet. Mellesleg pillanatok alat kialakította a bemélyedést. Ezután következett a csiszolás, mivel a pengét savval akartuk maratni. Ezért egyre finomabb csiszolópapírokkal kialakítottunk a kívánt felületet. Majd elővett egy műanyag flakont, amire az volt írva, hogy perlox, és bekente a penge azon részét amit a maszkolás után szabadon hagytunk. Ezután már csak annyi dolgunk akadt, hogy formára csiszoljuk a nyers markolatot. Ezt a furcsa hosszúkás csepp alakot, már régen is szerettem volna látni az egyik késemen. Mivel a házgazdám egy profi kívánság teljesítő, ezért pontosan olyanra alakította markolatot mint amilyet akartam. A végeredmény egy olyan kés lett, ami számomra igen sokat jelent, mert barátommal együtt készíthettem.

2 megjegyzés:

  1. Szia AMA!

    Nagyon nagy élmény volt együtt késezni Veled! Remélem lesz még rá alkalom, hogy együtt készítsünk valami maradandót az utókornak.

    Zébarát

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Zé !

    A számból vetted ki a szót, és úgy gondolom, hogy még az idén összehozunk egy maradandó nevű kést is. De most az én műhelyemben.

    AMA.

    VálaszTörlés