2011. július 23., szombat

Spotty, a maszatos kés.

A nagy dolgok úgy születnek, hogy alaposan megtervezik őket. Az én legújabb késem ilyetén tekintve, kis dolognak minősül, mivel egy percet sem töltöttem a tervezgetéssel. Csak kezembe vettem az előző késem alapanyagának ( laprugó ) maradékát, és csiszoltam ahol értem. Az anyag amúgy 6 mm vastag, és 20 mm széles volt. Persze nem adta könnyen magát, de ilyen az az acél, ami a buszok alatt is éveket tölt munkával. Szívós, és a megmunkálása is az. Na de nem is ez a lényeg, hanem a markolat. Ennek a késnek is markolattüskéje van, ami teljesen végig ér a Zé-zől kapott ( Hálát zeng mindenki aki fát kapott tőle, mert idén már nem kell költenie tüzelőre)
csomoros akác falapok között megbújva. Mert ugye, ha nincs olyan vastag fád mint amilyet szeretnél, akkor ragassz össze két vékonyabbat, és már kész is a markolat. Ha ez így menne ! De ki kellett alakítanom a tüske helyét, ám. Furmányos dolgot eszeltem ki. Gondoltam egyet, és nem kivéstem, hanem kimartam a kívánt részt. Ehhez pedig egy hilti-dűbelt használtam kicsit átalakítva, itt ott megreszelve. A mélységet természetesen nem sikerült tartanom, így nem lett szimmetrikus, de ez izgatott a legkevésbé. Inkább az, hogy hogy tüntessem el az árulkodó illesztéseket. A markolat hátán, és elején viszonylag könnyen megvalósítom,
mert addig csiszolom amíg nem látszik majd hogy hol ragasztottam össze. De kézvédőnél, és a pengetőnél, látványos az asszimmetria. Kézenfekvő a megoldás, letakarom valamivel. Mondjuk egy kevéske bőrrel. Elő is ugrott a sarokból egy önként jelentkező bőröv, és már dőlt is bele az ollóba. Késedelem nélkül kötött a pillanatragasztó is amivel felrögzítettem. Mér nem az igazi, valami hiányzik. De mivel a mai napig sem jöttem rá hogy mi is lehetett az, ezért inkább kipolíroztam az egész bökőt, a fejétől a farkáig. Határozottan kedvemre valónak találtam a kést, ugyanúgy mint azt a korhadt farönköt amin sikerült lefotóznom. mér nem tudom, hogy mire fogom használni, de minden esetre viszem mindenhova magammal.................................a többi társával egyetemben. Volt olyan esetem amikor túrázni indultam és a kaját addig addig pakolgattam a hátizsákban, amíg végül nem volt már benne. De késből 8 darabot véltem fölfedezni a zsákomban. Plusz a 4 darab bicska ami mindig nálam van. A neve is így keletkezett, mert kivettem a tatyóból, s potty, beleesett a Zagyvába, és maszatos lett. Mellesleg angolból fordítva is hasonlót jelent a spotty.

4 megjegyzés:

  1. Szewasz!

    Tudtam én, hogy jó helyen lesz nálad az az akác! Ennél jobb helyre nem is kerülhetett volna, szép és jó is lett ez a kés! Gratula Barátom.

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Zé !

    Igyekszem szép dolgokat készíteni a tőled kapott faanyagokból. Megérdemlik. A gratulációt pedig örömmel bezsebelem.

    T.B.AMA.

    VálaszTörlés
  3. Szervusz AMA!

    Nem is tudom miért használnak a kés készítők egzóta fákat nyelezésre stb. Hiszen van nekünk akácunk is , ha pedig csomoros is az illető, akkor szerintem keresve sem találunk nyélnek megfelelőbb alapanyagot. Hála Zé-nek , hogy neked adta és hála neked, hogy ezt összehoztad belőle. Na és ahogy ezt leírtad....Hát ez hiányzott, amikor egy időre eltűntél a naprendszerbe.
    Szép munka!
    Zsombor

    VálaszTörlés
  4. Szervusz Zsombor !

    Mostanában is kószálok a naprendszerben, de már csak módjával. Zé-t én is csak áldani tudom, és nem csak az alapanyagok miatt. A stílusomon meg már csak a kaporszakállú tud majd változtatni. Ha akar. Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, és maradok én is hű olvasód.

    AMA.

    VálaszTörlés