2011. augusztus 7., vasárnap

Degusz Leukusz.


S hogy miért ez a neve ennek az, első ránézésre is méretes tőrnek. Hát azért mert az alapanyagot ( már mint egy szinte teljesen kész pengét ) Degu becenevű, távoli ismerősömtől ( mert a Norvégok földjén lakik ) kaptam. Degu, így utólag szeretném elnézésedet kérni, hogy nem tudtam kellőképpen megköszönni. De 9°°-től 18°°-ig én, ha munka van ( márpedig a boltunk költözött új helyre, és volt bőven pakolni való ) akkor én úgy dolgozom mint a kisangyal.............. Na de most aztán rommá dicsérlek ám . Milyen kemény pengét hoztál te nekem vazze ? Tegnap még berzenkedtem, hogy a markolat tüske milyen lágy. Aztán rájöttem, hogy annak olyannak is kell lennie. Ma meg neki estem a pengének, és kb. 35 perc alatt tudtam kihozni az egyszerű nullára kifutó skandináv leélezést.
Ügyes ember vagy hogy éjt nappallá téve, felkutattad ezt a félig kész leukut, és azért is mert költséget nem kímélve, csak ezért leutaztál onnan messziről hogy nekem átadhasd. Hozsánna néked ! Na de avval is foglalkozzunk hogy én se tétlenkedtem, mert én meg benyeleztem a pengét. Általában a markolat kifejezést használom, a kés azon részére amit megfogunk, de amíg nincs teljesen kész a kés addig lehet nyélnek nevezni. De ezt követően már vétek. Szóval jól bepucsítottam,és a fiókom legaljáról, a legbelsőbb részről előkaparásztam egy agancs darabot, és keresztülfúrtam. Az aljáról 8-as fúróval, de csak félig. A másik oldalon pedig elkezdtem beleütni a markolat tüskét a belülről szivacsos szerkezetű agancsba. Így az egyik oldalon egy tátongó lyukat, de a másik oldalon csak egy keskeny vájatot alakítottam ki. A többit majd megoldja a ragasztó. Epokittal ragasztottam, mert csak azt találtam itthon. De éppen megfelelt az én kívánalmaimnak, mert kitöltötte az általam kreált üregeket. Még arra is maradt időm, hogy egy hevenyészett ujjvédőt is készítettem ( mert én nem mertem úgy elkészíteni hogy ne legyen legalább ennyi biztonsági megoldás rajta ) ellentétben az északi népekkel, akik fittyet hánynak a az újításokra, és évszázadok óta e nélkül készítik késeiket. Még egy markolatgombot is átalakítottam a késhez. De aztán rájöttem, hogy csak ragasztani tudom, mert ferde az alsó, lezáró vasam. De még így is erősen tartja a pengét a markolatban. Mindent összevetve, nagyon örülök a legújabb késemnek, és a jövő hétvégén elviszem magammal és megnézem, hogy teljesít a sistagon a susnyában, kavirnyázás közben................................1....7....múlva élménybeszámolok.......................................Hogy repül az idő. Hip-hop augusztus 25.-e lett. Mellesleg a születésnapom. Ezen jeles alkalomból, az én Soma komám meglepett engem egy olyan gyönyörű tokkal, hogy amikor megláttam, vagy egy kicsivel utána le is esett az állam. Fonatolt, és nagyon jó kiállású tok lett. Ha van kedved, akkor Soma honlapján meg is nézheted. Hátra van még az tesztelés, de azt egy kicsit később csinálom meg mert kezdem érezni, hogy hat a pálinka.

9 megjegyzés:

  1. Szia AMA!

    Tetszenek az ilyen egyszerű, ámde igen praktikus késeid! A penge méretét csak saccolni tudom, de nem lehet messze a 30cm-től. Biztosra veszem, hogy a"sistagon jól fog teljesíteni kavirnyázás közben a susnyásban" :)
    Az xlábú nyitóképen meg hülyére röhögtem magam!!!

    Zébarát

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett! A kés is, meg a nyitó kép is! :) A második késes képen jól látom, hogy le van vágva(digitálisan)a penge? Azt a bazi nagy pöngét nem hiszem, hogy beleverted volna ennyire a fába! :)

    Soma

    VálaszTörlés
  3. Nem igaz.... Keresztbe szaladt előtted egy ménes??? A nyitóképre gondoltam fenomenális. De hogy a késről is szóljak: egyszerű, praktikus, szerintem van benne kultúra, hagyomány, történelem.(ha lehet egy késről ilyet elmondani)

    Zsombor

    VálaszTörlés
  4. Szervusz Zé !

    A kés kereken 40 cm-es, tokkal vonóval, és már le is teszteltem egy kicsit. A bürök nevezetű gyomnövényt sikerült kiirtanom vele egy elhagyott telken. Szerintem a gazdája meg fod lepődni, hogy ki volt az a marha, aki a legvastagabb szárú gazt kivágta nála. De a kavirnyázás még hátra van.

    AMA.

    VálaszTörlés
  5. Szervusz Soma !

    Nem jól látod, mert én ahhoz nem értek hogy digitálisan tudjak vágni. Csak a hagyományos módon, késsel, és flex-el. A fatuskóba viszont elég könnyű volt belevágni, mert korhadt kicsit a drága.

    Jani komád.

    VálaszTörlés
  6. Szervusz Zsombor !

    Dicsérj még! Olyan ízlésesen teszed, hogy kedvem lett hozzá,hogy jövő héten is készítsek egy kést, csak hogy ilyen szavakkal illesd azt is.

    AMA.

    VálaszTörlés
  7. Hát szervusztok késes barátaim !

    Gondolom rájöttetek, hogy azt a képet kimondottan számtokra készítettem, hogy egy kis mosolyt csaljak az arcotokra, ebben a fehér embernek sem való, mai világban. Amikor ilyen pofát vágok, akkor szimplán csak " Dezsőkézni " szoktam, és ilyenkor rácsodálkozom a körülöttem lévő dolgokra. De a 2x2 már gondot okoz ebben a tudatállapotban. Az észrevételeiteket, pedig nagyon szépen köszönöm.

    AMA.

    VálaszTörlés
  8. Ez igen!!! Szep munka, tudtam hogy jo kezekben fog formalodni!!
    Elfelejtetted megirni hogy mikor mehetek erte. hehe XD

    VálaszTörlés
  9. Szervusz Degu !

    Jól sejtetted, a kés a tiéd lesz, csak el kell jönnöd érte. De még most készül hozzá a tok.

    AMA.

    VálaszTörlés