2011. november 30., szerda

"S" mint kés.

Egy idézettel kezdem az egyik kedvenc regényemből. " Ha már elkezdted, akkor fejezd is be ! " Szólal meg, Apollinaire, Tizenegyezer vesszőjében az egyik szereplő. Bár ő azt hiszem másféle vonatkozásban érti. De mivel nem találok 18-as karikát, inkább nem írom le, mire is gondol. Az én vonatkozásomban ez a mondat csak annyit jelent, hogy befejeztem az az egyik régi késemet. Ritkán szoktam kéréseket teljesíteni, de amit ígértek az elkészített késért, attól kísértésbe estem. Kb. X kg egzótát. De valami okból nem jött össze ez a projekt. Egy Elk Huntert kértek volna tőlem. Vagy legalábbis, egy nagy vonalakban rá emlékeztető tőrt. Mondom, nagy vonalakban. Nem vagyok én profi iparos. Inkább szimplán fapados. Nekiláttam hát átalakítani a számomra csak egy pöttyet tetsző fémdarabot. Az ujjtámaszokat, egy kivételével eltüntettem. Azt az egyet is csak azért hagytam meg mert féltettem a tenyeremből szerteszét álló valamiket. A levezető élet ( ha szabad egyáltalán annak nevezni ) is meghosszabbítottam, mert így pont olyan lett mint.....................na most keresem a helyes kifejezést................meg van ! Ökörhuggyozás. Ilyen cefetül elbánni egy körfűrészlappal. Még ilyet soha nem csináltam. De tudom is hogy mi az oka. Ez a kés erősen emlékeztet engem az ABC egyik betűjére. De csak ha a jobb kezemben tartom. Ezért is neveztem "S"-nek. Szóval egy milliméter egyenes rész nincs benne. Következésképp a felköszörült rész sem tartalmazhat mást, csak egy hosszú ívet. Amit az én, szintén nem egyenes kezem, nem igazán tudott szépen kialakítani. Gondoltam ellensúlyozom a szép mintázatú, platán markolathéjakkal. Hellyel közzel sikerült is. Most lett kész pár perce, és le is fotóztam. De hogy ? Nincs nap, nincs jó kép. Akkor legalább legyen olyan a kép, mintha a századfordulón készült volna. Pont mint ahogy a regény is. Levontam a konzekvenciát. Lehetőleg csak olyan késeket fogok készíteni, amiket én találok ki, a tokájától a bokájáig.

8 megjegyzés:

  1. Szia Jani!

    Ahogy elnézem, kezdesz nőiesedni. Hogy ennek a kijelentésemnek értelmet adjak én egy filmből idéznék: „Akkor higgyél nőnek, ha ló legel a sírján!” (Talán a Harly Davidson & Malboro Man)
    Nos az előző bejegyzésedben írtad: „Valószínűleg ez a kés lesz az utolsó késem ebben a hónapban. A vizek lassacskán befagynak, és evvel együtt az én nagybecsű valagam is.”
    Ha vártál volna még egy napot a közzététellel, már nem szóltam volna [dehogynem :)], bár a kés akkor is novemberben készült volna. :)
    De , hogy komolyra fordítsam a szót, ez a műved is tetszik! A mozaik szegecsek még mindig jók, de szívesen néztem volna több fotót is, pl a pengehátról. A platán ebben a formájában tetszik!
    (Én nagyon megutáltam a platánt, mivel egy roppant szemetes fa.)
    Tehát gratulálok még 1* a késhez!
    „S” mint Soma.

    VálaszTörlés
  2. Szia Ama !

    Ez a kialakítás nagyon tetszett ! Én a Hun késeket nézegettem mostanában és azon agyaltam , hogyan lehetne egy kicsit modernizálni a kivitelezést . Mivel azok között is akad s alakkal megáldott . Hát ez telitalálat ! A markolat fain (szegecselten bitang jó )! A penge is ! Én valószínüleg N695 ből fogom megcsinálni , de utálom megedzeni , úgyhogy marad a HSS .
    Na mégegyszer gratula !

    Üdv.: Balázs

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Soma !

    Már vártam, hogy te is írj néhány méltató szót az egyik késemhez. A nagybecsű valagam, még mindig nem engedett ki a múltkori akcióm óta, és a naptár tényleg novembert mutat. Ezt a kést még áprilisban kezdtem el. Ideje volt már befejezni. De decemberre egy olyan kést tartogatok, amitől leesik majd az állam. Remélem másoké is. A fotózásról inkább nem mondok semmit. A csillagot pedig nagyon szépen köszönöm.

    Jani komád.

    VálaszTörlés
  4. Szervusz Balázs !

    Nem gondoltam volna hogy neked is bejön ez a forma. De hogy ez telitalálat lenne, azt erősen kétlem. Én ma dolgoztam vele, és rájöttem hogy miért hasznos a kiemelkedő hegy. Hozzáad még két cm használható élt a késhez. A dicsérő szavakat pedig nagyon köszönöm.

    AMA.

    VálaszTörlés
  5. Szia AMA!

    Látom belendültél... Tetszik ez a kés és tetszik , hogy egyre több késedben látni mozaikszegecset!! A platánt nem dicsérem, tudod hogy szeretem én is ezt a fát :)
    Egy kis fagyoskodást megér szerintem, ha a végeredmény egy ilyen jó kis kés.

    Üdv Zébarát

    VálaszTörlés
  6. Szia Ama!
    A késed most is jó lett. Főleg,hogy egy másik formából csináltad. Csak így tovább!!
    Soma Bearnak:Az idézeted a Maverrick címü Mel Gibbson filmből van.

    VálaszTörlés
  7. Szewa Ama!

    Nincs is olyan hideg abban a műhelyben...
    Jó kis kaszabolót csiszmákoltál, bár nem látok méretet, de fotó alapján közepes méret, azért gondolom, hogy alkalmasint lehetne vele csúnya munkát végezni.
    Szép lett, így tovább.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  8. Szervusz Zsombor !

    Csak egy órát töltöttem kint, de az is elég volt az átalakításra. A méretek: 13-11, a penge javára. Abban pedig végképp igazad van, hogy csúnya munkát lehet vele végezni, mert kipróbáltam. Mivel egy folyamatos ív az egész kés, ezért a karajt úgy szeleteli, mint a gép. De szerintem nem olyan szép, mint amilyen a most készülő kés a fejemben.

    AMA.

    VálaszTörlés