2011. november 6., vasárnap

Waspy, a próba-ló-darázs.

Eljött az idő egy kis kikapcsolódásra. Eredetileg el akartam menni a Magas Tátrába. De túl messze van, és nagyon hideg van ott. Ezért úgy döntöttem, maradok én a " jó kis meleg " műhelyemben. A múlt héten láttam meg Zé barátom oldalán, a pentium újratöltött változatát. Annyira kézenfekvő ötlet, hogy az szinte már azt gondolná mindenki, hogy ez neki is az eszébe jutott. Ja, de nem készítette el. Nem is olyan régen, én is összeműgyantáztam, illetve ragasztottam mindent mindennel. Többek között, kipróbáltam, hogy a gyöngyvászon hogy viselkedik ha micartát akarunk készíteni belőle. Hát nem valami barátságosan, az biztos. Mert ugye a műgyanta nem tud behatolni a szövetszálak közé, akármilyen erővel préseljük is össze a rétegeket. Ez azt eredményezi, hogy az narancsszínű réteg olyan könnyen válik el a fekete színűtől, hogy az már idegesítő. Pedig a kontrasztos micartának az a célja, hogy igen látványos legyen, és esztétikailag feldobja a kést. Ez ebben az esetben, ha hellyel-közzel is, de összejött. kicsit máshogy alakult mint ahogy terveztem, de az improvizatív készségem, felette áll minden képességemnek. Mellesleg megemlíteném, hogy még repülőt is tudok vezetni ! ( Igaz hogy csak 10 percen keresztül, mert akármilyen magasan is van a gép, ennyi idő alatt biztos lezuhan. De akkor is én ülök a botkormány mögött, és én vezetek. ) De térjünk csak vissza arra, hogy miből is van ez a szúrós állatka. Az anyag neve 51CrV4. Na ez így nem sokat mond. Akkor meg W.Nr.1.8159. Azt hiszem ez sem segített. A lényeg az, hogy késkészítésre alkalmas az anyag. Igaz hogy a széntartalma csak 0,47-0,55 % között van, és legalább 800 C° fölé kell hevíteni, ha meg akarjuk edzeni, de nekem megtette a faszenes, kazános, narancsszínig hevítős megoldás is. Főleg ha, miközben figyeli a folyamatot, egy kis Faithless-t hallgat,teljes hangerőn. Totál kikapcsolja az embert, és tudom javasolni mindenkinek.................. Aztán már csak rögzíteni kell valahogy a markolatpanelokat, és egy keveset csiszolni, és kész is az éppen esedékes kedvenc. Eredetileg 3 db 3 mm-es pótanyaggal akartam megoldani a feladatot, de aztán bevetettem a csőszegecses rögzítést is.

Pontosan úgy viselkedett a " ló-darázs micartája, mint a boci napollini. Cak lopog, mikol tolik ! Váltak fel egymás után, sorról sorra a rétegek. A kellő mennyiséget meghagytam, amiről még úgy véltem hogy elég vastag lesz markolatnak, de a többit lecsiszoltam. A végeredmény egy olyan stabil rögzítés lett, amit ekrazittal sem lehet megbontani. direkt készítettem egy olyan képet is amelyikben a kezemben van, mert olyannyira simul a markomba, mint ha a ..........t fognám. Aki ügyesen egészíti ki a kipontozott részt, annak előre is gratulálok. Aki pedig nem, annak elárulom, hogy a lapátnyél a megoldás. Mindent összevetve, ismét jól töltöttem el a napomat, és boldogság járja át a testemet. Hiszen új késem van.

7 megjegyzés:

  1. Szia AMA!

    Ezt a csíkos mikartát irigylem ám nagyon! Bitang jól néz ki!
    A repülőgép vezetéssel én is ilyen szinten állok, és én is a f.. lapátnyélre gondoltam :)
    De tényleg, jó kis munkakés alakja van, nem mindennapi markolattal!!!

    Zébarát

    VálaszTörlés
  2. Szewa AMA!

    Nagyon pöpec! Tényleg olyan, mint egy lódarázs. Jól mutat a 4 db csőszegecs. A micarta pedig pont olyan, mint amilyennek lennie kell. Feltűnő, mutatós.(Szerintem fogásra is az egyik legjobb, én igen szeretem)
    "Majdnem" a lapátnyél jutott az eszembe. A sufni egyik lényege pedig pont az ,hogy jól érezzük magunkat.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  3. Szia AMA!

    Kis aranyos lett! Rég jártam erre, utoljára a régi blogon úgyhogy volt mit olvasni és gyönyörködni. Örülök, hogy folytatod, mert nem utolsó sorban a blogod hatására én is újra készítek késeket, még kovácsolok is (na ez nagyon erős volt). http://www.youtube.com/watch?v=nTtk4v_g3sM
    Ki próbálnám a mártást is, de nem tudom milyen cuccal marassak.
    Amit a Zével készített késnél írtál "perlox" azmiaz? :)
    Csak így tovább, várjuk az újabb késeket!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon teszik, rettenetesen jól néz ki.
    Isszonyatosan töröm a fejem, hogz nekilássak a dolognak...

    VálaszTörlés
  5. Szia Saintex!

    Igazából az nem Perlox, hanem Egy PELOX nevű sav. Rozsdamentes fémek hegesztéseit tisztítják vele.

    Üdv Zé

    VálaszTörlés
  6. Hello Zé!
    Köszönöm. Kipróbálom, és majd beszámolok róla mire jutottam. Remélem AMA nem haragszik meg érte.

    Üdv mindenkinek.

    VálaszTörlés
  7. Szervusztok !

    Nagyon szépen köszönöm a dicsérő szavakat. De higgyétek el, én csak azért készítek késeket, mert örömömet lelem benne. Remélem ez a késeimen is meglátszódik. A nyomotokba sem érhetek, ha az esztétikáról van szó. Olyan, de olyan szép késeket készítetek. Zé, neked külön is köszönöm a kiigazítást.

    AMA.

    VálaszTörlés